måndag 24 februari 2014

London och "break-down"

Jag och min sambo fick två underbara dagar i London, gick kanonbra att åka ner dit. Fast vi flög med EasyJet och det gör vi inte om efter denna resan - inget bra betyg till dem. Det märks att de är ett lågprisbolag om man säger så! Nog om det, detta inlägg ska inte gå åt till att klaga på ett flygbolag som vi själva valde att flyga med...

Landade på kvällen och tog oss relativt snabbt till hotellet. Nästa morgon bjöds det på frukost - helt okej. Jag hade ju bestämt mig för att lägga dumma tankar åt sidan och äta mer fritt. Vi var på "madame Tussands", fantastisk och roligt. En runda runt och fika i "Regents Park". Sedan hann vi shoppa både sportkläder och på "Primark", billigt och bra. En rätt så kass lunch, en bakad potatis på ett köpcentrum - inte alls god.
Dagen fortsatte sedan med både det ena och det andra, gick till China Town på kvällen. Jag hade sett fram emot en god middag, men stället vi hittade var inte bra. Maten var inte god... lite besviken!

Lördagen blev kanon! Var på British museum på fm och sedan strövade vi runt i stan, fint väder och härligt. En god fika i en park i solen med te och chokladkaka. På kvällen gick vi på musikal - "Dirty Dancing". Riktigt bra musikal, hade rekommenderat er att se det men det var sista helgen det gick. Före det åt vi en underbar middag på en fiskrestaurang och avslutade där med en ingefärskaka med glass (wow). Bästa matstället helt klart under hela resan. Kvällen kunde inte bli bättre!

På söndagen var jag trött och seg, ville bara hem. Men det tog längre tid än vanligt, flyget blev försenat. Var hemma först på kvällen - några timmar senare än vad vi beräknat! Inte roligt, trött och hungrig kom jag hem, vet inte hur många gånger jag nästan började gråta under hemresan. Fick verkligen ett "break-down" igår, allting från London (matmässigt och så) kom ifatt mig. Jag överlevde det hela iallafall, som man alltid gör... Tufft, men bra för mig - att arbeta med mitt kontrollbehov.

Så ny arbetsvecka, hade gärna haft ledigt några dagar till!
/Kramar till er alla :)

1 kommentar:

  1. Tråkigt att maten inte var den bästa under resan, speciellt nu när du verkligen bestämt dig för att äta mer fritt. Men tycker att det låter som att du trots det kunde utmana dig och det är jättebra gjort av dig! Ofta kommer ju också allt känslor som man tvingar bort under semestern som ett brev på posten efter och det är tillåtet att reagera som man gör! Men försök nu att se helgen som ett fint minne och lämna maten bakom dig!

    Sv; Ja, det blev att jag sa som det var och nu väntar jag på svar om hur det blir. Men det ska nog bli bra, nu är det jobbiga gjort! :)
    Tack för dina kloka ord, och hoppas du mår bra!
    Kramar!

    SvaraRadera