onsdag 23 oktober 2013

Samtal och läkarbesök

Oj, var längesen jag skrev. Så ni är kanske lite nyfikna på hur det har varit för mig :)
Intensivt med arbete och annat, måendet har väl varit upp och ner....

Var hos min kontaktperson på psyk förra onsdagen. Hade ett bra samtal, jobbigt men utvecklande. Pratade med henne kring skuldkänslorna, träningen, framtidsmål mm. Vi var båda överens om att jag måste minska ner på träningen. Det är nog min träningsdos som sätter stopp just nu, min vikt är okej (även om det är bra om jag går upp lite mer). Har som mål nu att träna 2-3 gånger i veckan. På kvällen sedan pratade jag och sambon ut. Usch-vad vi grät (båda två). Känns lite som att jag hela tiden "tar" i förhållandet. Varför ska han behöva träna mindre för att jag gör det? För mig är det just nu jobbigt att han lägger flera timmar på helgen till långpass, det brukar ju vara en gemensam aktivitet. Min samtalsperson menade att vill han också ha barn i framtiden så bör han ju också fundera på vilket liv ni ska leva. Var iallafall skönt att prata ut om det på kvällen, vi har ju diskuterat tidigare att minska mycket på träningen under vintern. Har varit en intensiv tävlingssäsong för oss under vår, sommar och höst. Vi vill båda samma sak i framtiden och då måste båda vara villiga att satsa på det.

Idag var jag på läkarbesök på gynekologen, var en bra och trevlig läkare. Alltid lite jobbigt - dra hela sin historia. Allting gick bra, även om undersökningen inte alltid är så rolig.... Han undersökte och tittade med ultraljud osv. Allting såg helt okej ut. Han sa att det fanns många "fina" ägg och så, att det borde inte vara några problem där. Sedan fick jag ta en massa blodprov som ska skickas in. Han skulle höra av sig (via brev) när resultaten kommit. Då ska vi se ifall hormonbalans och liknande är okej, annars skulle vi påskynda igångsättningen av mensen. Hoppas nu att den kommer igång snart :)

Känns iallafall lite hoppfullt idag, att det är på rätt väg. Att problemet är i fokus och arbetas med att det ska bli bra, att en gynekolog är inkopplat och så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar