måndag 4 november 2013

Längesedan och en del har hänt!

Var ett tag sedan jag skrev och en del har ju hänt... Såg att sista jag skrev var efter jag varit hos gynekologen. Har inte hört av honom så jag väntar ännu på brevet med mina provresultat. Är ju  inte känd för att ha bra tålamod - vill ju ha igång mensen NU!

Så vad har då hänt mer.. Inte jättemycket kring sjukdomen, har varit lite jobbiga veckor. Har minskat träningen och fortfarande druckit 2 ND om dagen. Såklart har vikten gått uppåt, runt ½kg i veckan... Är tufft att fortsätta att gå upp mer och mer... Rädslan kommer tillbaka att man bara ska fortsätta gå upp och att det aldrig ska stanna av. Jobbet har varit intensivt, massor att göra och vi har varit rätt så missnöjda. Vi i arbetslaget känner oss lite svikna av vår ledning, som att vårt arbete vi gör inte är speciellt mycket värt... Men jag ska inte fördjupa mig i det.

Hade några dagar mot slutet av veckan ledigt så jag och sambon åkte på en kort weekend till Prag. Eftersom vi bara åkte med handbagage så tog jag inte med näringsdrycker (men drack dem ordentligt till dagen vi åkte). Vi hade underbara dagar i Prag. Turistade, vandrade och bara tog det lugnt. Var en resa för att ladda batterierna och få umgås lite mer. Vi år gott och det var både god frukost (med pannkakor någon dag), fika och efterrätt. Hittade en restaurang med världens godaste chokladfondant. Gick tillbaka nästa kväll bara för att äta efterrätt :) Såklart kom ångesten igår, inte för att jag skulle ha gått upp i vikt (vilket jag var säker på att jag skulle ha gjort) utan för att jag inte hade kontrollen. Jag vet egentligen inte vad jag har ätit, hur mycket och så... Var riktigt jobbigt. Därför fick jag lite av en chock imorse när jag ställde mig på vågen och gått ner mer än ½kg. Kan inte riktigt fatta det.. Borde ju ha gått upp den summan... Har druckit ND fram till vi reste (2 om dagen) och verkligen ätit under resan, har tränat mindre under veckan.. Visst vi gick en del i Prag men inte så att jag skulle ha gått ner så mycket. Vet att det kan variera en del men just nu har jag svårt att greppa siffran...

Så idag är det på det hela igen, 2 ND om dagen och verkligen kämpa för att gå upp det jag tappade förra veckan och lite till. Ska tillbaka till A (min samtalsperson) på onsdag för vägning och samtal. Så nu är det del att kämpa vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar