torsdag 10 oktober 2013

Om att landa i sina tankar

Ibland behöver jag landa i mina tankar, få tid till att tänka igenom beslut - grubbla helt enkelt. Har haft några jobbiga dagar med arbetet. Elever som beter sig illa, stressen ökar mm. Självklart gör jag vad man inte ska - tar ut det på sambon hemma... Usch - hemsk människa jag är vid dessa tillfällen - FÖRLÅT mig älskling (inte för att han läser detta...).

Mitt i all stress också så fick jag ett sms av sambon och jag hade helt glömt bort att jag var bortbjuden till en "baby-shower" med hans systrar och lite av deras vänner på söndag. Något som jag i stressen bara kände blev för mycket. Jag hade verkligen sett fram emot att få söndag i lugn och ro hemma! Kände att jag behövde det. Vill egentligen tacka nej, känner att jag inte orkar! Får så dåligt samvete, dels att jag har glömt bort det och dels att jag känner att jag inte orkar. Sambon sa - att jag inte skulle gå ifall jag inte vill/orkar men att de självklart blir besvikna för att de vill att jag skulle komma. TACK - ge mig lite mer dåligt samvete... Var både sur och trött igår på kvällen. Jag vill orkar så mycket mer än vad jag gör! Hatar att känna att jag inte orkar så mycket som jag vill... Känner att vi har varit upptagna så mycket på senaste tiden, att alla helger har gått åt till annat. Vi har massor vi måste göra hemma! När ska vi hinna med det? Hade ju tänkt att beta av en sådan hög i helgen...

Idag däremot känns det bättre. Landat lite i det hela och det är lite lugnare på jobbet (än så länge...). Inser att det är kanske bäst att vara lite social och gå på söndag- ska ärligt säga att jag är inte 100% sugen. Sitta och vräka i sig kakor och leka baby-lekar är inte för mig. Men jag kan åka dit och vara med ett tag. Bjuda lite på mig, om det nu är viktigt för dem.... Får fundera vidare - vad tycker ni att jag ska göra???

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar