måndag 7 oktober 2013

Vad händer i mitt liv = uppdatering

Nu var det länge sedan jag skrev ett uppdateringsinlägg. Tänkte att ni kanske undrar, så här kommer en kort resumé :). 

Har haft några intensiva veckor, har haft tusen saker att fixa och göra med. Tror inte att vi har haft många lugna dagar/kvällar. Har känt att jag har varit trött och ännu mer trött. Samtidigt har vi haft roligt, har hittat på en del. För någon vecka sedan fick vågen ett bakslag, vet inte vad det berodde på men jag ökade till 2ND om dagen = tuff vecka, men jag kom upp lite mer i vikt. Såklart drog jag ner nästa vecka till en ND om dagen och vågen stod stilla. Nu är jag tillbaka och tar 2ND om dagen, varje gång det blir tufft (och det blir det) peppar jag mig själv med att varför dra ut på det? Jag ska ändå gå upp x antal kg, varför inte göra det snabbt så jag slipper allt krångel och kostnaderna med ND! 

Tränar en del, men försöker att lyssna på kroppen mer. Nu är det lite uppladdning inför årets sista löptävling, Yddingeloppet nästa helg. Ska springa 12km, hoppas på en bättre tid än sist men vi får se. Förra veckan var jag på hot Yoga, kände att jag behövde lite mer av den sortens träning men det är svårt att få in det. Gillar inte att träna yoga hemma och har svårt att gå på hot yoga passen på gymmet.... 

Var på bokmässan förra helgen och fick möta en person jag verkligen inspireras av - Therese Alven, har läst hennes bok. Det har ni säkert också gjort. Tycker hennes bok genomsyras av hopp -hopp att det verkligen går att bli helt frisk. Det är dit jag vill komma - att bli helt frisk! Jag ska komma dit!

Nu jäkla ska det kämpas, vet att varje steg, varje bråk jag tar mot sjukdomen är ett steg i rätt riktning och nu jäkla ska det bråkas! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar