måndag 18 februari 2013

Underbar resa!

Har landat i soffan nu och uppdaterat mig med bloggläsande, hänt en del när jag varit på resande fot :).

Jag och min sambo har haft en underbar resa! Tänkte skriva lite kort om vad vi gjort och hur vi haft det... Vi fick ett kanonbra väder nere i London, ca tio grader varmt och sol. Vi flög ner på torsdagen och checkade in på hotellet och gick sedan och la oss. Fredagen började med frukost, helt okej för att vara på ett litet hotell. Fanns små fruktyoghurt, naturell musli och rostbröd. Det fanns en lite grövre variant som jag åt. Åt ordentligt med frukost, vi var ju aktiva hela dagen... Började att promenera bortom buckingham palace, big ben, gick in på westmister abbey, åkte med london eye. Lagom till lunchdags gick vi bort till china town och åt lunchbuffe - gott... Efter någon timme tittande (och lite shoppande) länst oxfird street satte vi oss på ett cafe och åt en kaka och drack te. På kvällen hade vi bokat biljetter till "phantomen of the opera", så vi åt middag och sedan till musikalen. I pausen åt jag en häägen dass glass ( oplanerat, bra för att jag var dugen...). Vi var helt döda när vi kom tillbaka till hotellet - 15 timmar ute på stan!

Nästa morgon tog vi tunnelbanan ut till towern, helt klart sevärt! Sedan st Pauls katedralen, sådär för att vissa delar var avstängda..  Vi båda var hungriga sedan men det var inte det lättaste att hitta ett lunchställe, hittade ett köpcentrum där det fanns lite olika restauranger. Helt okej lunch, grillad kyckling med sötpotatismos. Jag älskar sötpotatis... Sedan var det att promenera längst oxford street och bort om hyde park. Underbart med det fina vädret och att bara strossa i parken :). Vi letade efter ett litet cafe då vi behövde få i oss något, blodsockret var nog inte dt bästa hos mig.... Hittade inget så vi kom fram till Harrods (var på väg dit). Blev en fika där,  kan säga att det blev kaos först! Jag ville prova en scones (och äta den utan ångest). Beställde in en med russin och fick clotted cream och sylt med. Såg att det var jordgubbssylt vilket jag inte tåler. Gulliga sambon frågade efter annan sylt med det hade de inte, höll på att få spelet! Lågt blodsocket, och helt färdig, höll nästan på att börja gråta - orkade inte att det gick emot mig! Efter några minuter kom personalen och sa att hon hittat hallonmarmelad och frågade om det gick bra. Enkelt kan man säga att en humörväxling kom snabbt! Lyckan var gjort! Var så ortoligt gott!!! Och jag åt det utan ångest...

Efter en stunds vila på hotellet gick vi ut i området där vi bodde och åt på en riktig engelsk restaurang, sambon åt kött och svamppaj och jag tog en shepards pie, kanongod mat! Kvällen avslutades på hotellrummet med te och chokladpraliner vi köpt :).

Nästa dag hann vi gå en liten runda bortom piccadilly innan vi flög hem....

Varit en kanonbra resa och jag har inte låtit mitt viktplus styra resan! Jag har njutit av resan och ätit friare än vad jag har gjort på lång tid, unnat mig det jag velat och gått utanför mina trygga ramar och rutiner.  Varit en underbar resa där mitt sällskap var sambon och endast sambon, ätstörningen lämnade jag hemma! 

Ska försöka fortsätta med att gå emot rösten även här hemma, det går - jag kunde ju göra det i London, så då kan jag väl det hemma också!

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att höra!! Kämpa på vännen!! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig resa du verkar ha haft!! :) Skönt att du lämnade dumtankarna hemma. Kram!

    SvaraRadera