tisdag 5 februari 2013

Bättre idag :)

Vill bara meddela att det är 1000gånger bättre idag! Hade ett långt samtal igår med min chef, om hur jag tacklar kraven och målen som ställs på mig på arbetet. Att vara lärare är tufft. Vi ställs in för mål som är skyhöga och har en enorm arbetsbelastning oftast. Sedan på kvällen var sambon och jag på crawlkurs - ger alltid extra energi och det är så roligt!

Känner att jag har tagit nya tag och kämpar vidare, jag har som mål att bli frisk. Nu ska jag jäklar annan fixa det också!!!!

Funderar mycket över om jag ska ta upp på morgondagens samtal med min kontaktperson/sjuksköterska om jag ska börja med näringsdryck igen. Tänker kanske en om dagen, bara så att jag lyckas lite mer i vikt. Samtidigt inser jag att om jag ska kunna träna mer (vilket jag vill) och jag nu håller vikten så måste jag ju öka på maten ännu mer för att kunna hålla vikten när jag tränar mer. Om jag nu då häller i mig näringsdrycker måste jag ändå öka på maten ännu mer sedan... Lite snurrat och förvirrat i huvudet... Förstår ni hur jag tänker??? Hur hade ni tänkt???

Kramar

1 kommentar:

  1. Tycker verkligen du ska ta upp med din kontaktperson hur du upplever det, du kan säkert få bra tips och stöttning därifrån. Kanske är det bättre att jobba dig upp med ND och sen kanske försöka utan när du nått din målvikt?

    Nejdå, det är inget jag tar illa upp av, jag är bara inte van vid det. Men nej, jag hade aldrig vägrat medicin om jag hade haft cancer, har faktiskt jämfört med just cancer och tänkt i de banorna innan utan resultat. Men problemet är väl att jag inte ser det som medicin utan något som gör mig tjock.

    Om jag vill bli frisk? Jag tror det, jag vill kunna leva normalt som alla andra men vill jag ge upp kontrollen? Jag vet inte, det är en svår fråga och jag pendlar väldigt i svaret tyvärr...

    Stor kram fina du, tack för att du får mig att tänka lite annorlunda.

    SvaraRadera