onsdag 6 februari 2013

Dagens samtal

Var hos min kontaktperson idag på öppen vården, A. Var ett bra samtal! Vi pratade mycket om min mat, vad jag kan prova att öka med och så vidare. Har lite att jobba med till nästa vecka... Det allra bästa är att jag har känt mig glad och pigg hela dagen, något hon påpekade också - att jag såg pigg och glad ut. Hon tycker att jag kämpar på bra och att jag har satt igång rätt tankar. Kändes skönt att jag i måndags pratade ut med min chef, hon tror att det kommer att hjälpa att jag börjar bena i kraven jag ställer på mig jobbmässigt.

Vad jag har uppmärksammat idag är att jag vågar äta, vågar ta extra, äta utöver osv. Har ju proppat i mig mat nu i tre veckor och tränat lite, ändå står min vikt stilla. Jag måste ju äta enorma mängder mat för att gå upp i vikt - inte behöver jag vara rädd för att äta mat och unna mig det där extra! Idag unnade jag mig naturgodis, har inte ätit muslitoppar på över ett år och jag älskar dessa!

Glad och mätt är jag nu efter middag med blodpudding och en påse med naturgodis efteråt :). Nu ska jag krypa upp i soffan med en bra bok. Hoppas att morgondagen blir lika bra - ska starta med frukost på espresso house (mums för deras scones med creme cheese och sylt)...

4 kommentarer:

  1. Skönt att mötet var bra! :) Och müslitopparna är även mina favoriter. SÅ goda. :)
    När jag gick på gymnasiet åt jag espresso houses frukost tre dagar i veckan. haha. Stackars plånka.. men den är så förbannat god!! :) Scones, tre pålägg, juice och en chailatte. Är lite avis på dig ;)

    SvaraRadera
  2. Skönt att det var ett lyckat möte, man känner sig stärkt efteråt. Och visst är naturgodis gott? Har du någon favorit? :)

    Sv; Jo det är ju kontrollen det handlar om, så länge jag inte kan släppa på den kommer jag ingenstans heller. Men det är så sjukt svårt, känns som att jag testat allt - planera för framtiden bland annat men det lockar inte mer än kontrollen för tillfället.

    Kramar :)

    SvaraRadera
  3. Sv; Jag vill försöka tänka så, jag vill kunna lägga all skuld på dem. Men jag vågar inte släppa på kontrollen, jag vågar verkligen inte. Hoppas du får en underbart fin helg ♥
    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hur mår du idag vännen? Hoppas verkligen att du har det bra ♥

    SV;Jo, jag ska verkligen ta mig en funderare kring allt som kommit fram den senaste tiden. Lite skrämmande men jag kan klara det hur svårt det än kan verka.

    Jag lovar att kämpa, oavsett! Stor kram på dig fina du ♥

    SvaraRadera