tisdag 11 mars 2014

Nytt samtal idag....

Ska snart ner på öppen-vården för nytt samtal med min kontaktperson, E-K. Försöker att fundera över vad jag har arbetat med sedan förra mötet och vad har gått bra och vad har gått dåligt.... Har försökt att fokusera på att gå utanför ramarna, men j-kla vad det är svårt! Märker av att när jag blir trött och det händer något så bara brister det för mig.... Jag måste arbeta med att bli mer flexibel, ta dagen som den kommer.... Förra veckan fokuserade jag på att vara positiv, har iallafall bestämt mig för att fortsätta med det. Alltid innan jag släcker tänka på vad har varit bra under dagen!

Helgen blev upp och ner, eftersom jag var lite trött så bara brast det för mig när det inte blev som jag planerat... På dagen åkte jag och sambon till "Hem & Villa mässan" i Malmö, meningen var att jag skulle ta tåget hem för att på kvällen gå på "tjejkväll". Fick veta i fredags att det blev inställt så jag planerade för att åka hem för arbete och för att släktforska. Sambon skulle stanna hos sina föräldrar i Malmö för att hjälpa till med lite småsaker och meningen från början var ju att han skulle se Melodifestivalen där men när min tjejkväll blev inställd så bestämde vi oss för att se Melodifestivalen hemma tillsammans. Skyndar ut till tågen från Mässan och upptäcker att de är inställda!Krångel och min sambo får hämta mig och så blir jag skjutsad hem (från Malmö), för att jag ville bara hem.... Insåg efteråt sedan att det vettiga hade ju varit att stanna hos hans föräldrar tillsammans med honom och åkt hem tillsammans senare men då orkade jag bara inte gå utanför min planering. När jag på fredagen bestämde mig för att vara hemma och arbeta på lördag em/kväll så bestämde jag mig för att göra mannagrynsgröt till kvällsmat också. Jag hade sett fram emot gröten och ville inte äta något annat som jag skulle bli bjuden på... Nu i efterhand får jag ta lärdom av hela händelsen och ifall det händer igen tänka/handla annorlunda. Mina nya ledord får vara; "Att planera är bra men jag ska inte vara rädd för att ändra när stunden kräver det"

Matmässigt har jag utmanat mig, jag har varit den som föreslagit lite "kvällsgott" i soffan. Har varit glass, äppelkaka med vaniljsås och annat...

Så vi får se vad samtalet mynnar ut i... Är ni nyfikna så lovar jag att berätta för er, lär ju bli någon ny utmaning eller så :)
Hoppas att ni har det gott i solen
/Kramar

1 kommentar:

  1. Ibland blir det inte riktigt som man planerar, men det är inget att klanka ner på sig själv för. Försök blicka framåt och se hur du kan hantera liknande saker i framtiden. Du är på god väg och kommer lite närmare målet för varje gång du utmanar dig :) Kämpa på!
    Kram

    SvaraRadera