tisdag 18 mars 2014

Hur går det? ND bara när jag tränar....

Efter samtalet förra veckan, precis en vecka sedan jag var hos min kontaktperson, E-K. Vi bestämde att jag "bara" skulle ta ND de dagar jag tränar. Gjorde det under förra veckan och även under denna. Har verkligen tänkt på att jag måste äta mer varje dag, att kompensera för att inte ta ND. Målet var ju att inte gå ner i vikt, gärna gå upp lite. Såklart gjorde vågen ett hopp uppåt i måndags (och lite för stort hopp enligt äs). Just nu intalar jag mig själv att det är naturligt att vågen går lite upp (och ner), det är okej. Häng kvar med de ökade portionerna och de lite extra... Vad är nackdelen att jag gick upp lite mer än vad äs sa vad ok? Jag menar att jag har ju ändå lite till att gå upp. Jag vill ju upp i normalvikt, få min kropp att fungera normalt. Att vikten pendlar är normalt. Bra träning för mig att våga fortsätta. Jag tänker inte panga ur! och gör inte ni det heller

Det är inte värt att vika sig för äs igen, varje steg bakåt gör bara att jag har ännu längre väg att gå framåt. Just nu är jag jäkligt trött på att den vägen inte tar slut, och då är jag ju bara dum om jag gör den längre!

(så ni där ute - häng med så vägen blir kortare!)
/Kramar

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat tjejen! För mig var det faktiskt enklare att ta "för stora" hopp - visst var det jobbigt att kroppen ändrades så fort och så mycket: men hellre få det avklarat. Jag läste alla de där bloggarna om att "ta det långsamt för att vänja sig" ett tag, men insåg sedan att det mest innebar "dra ut på ångesten" - och precis som jag var så är du värd bättre! (Och det där med vågens hopp har jag ju tjatat om för evigt: det kan förändras väääldigt mycket utan att kroppen egentligen gör det)

    //i Lund över helgen, för första gången på riktigt frisk och fri

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat fina du! Och nu är du ett steg närmre ditt mål - att bli normalviktig och friskare! Det är jobbigt att inse en förändring men det är bara i dina ögon som det eventuellt syns. Och oavsett vad du väger så är du inte en siffra, du är sååå mycket mer än så!

    Sv; Ja, ska ta tag i mattillåtet igen när tentan är gjord, den är verkligen grymt bra! Har du känt att du fått mycket hjälp av den?

    Nä, det är inte mycket men jag känner mig verkligen inte stark nog att utmana. Igår utmanade jag mig jättemycket när jag hade stöd men så fort jag är ensam igen känns det jobbigt som tusan. Men jag ska skicka iväg ett mail så jag kan få mer hjälp här. Jag måste nog det..

    Många kramar!

    SvaraRadera