söndag 5 januari 2014

Funderingar.....

Sitter nu på söndagskvällen och tittar på hockey (så som jag tror många gör där ute), är spännande med förlängning! Men samtidigt försöker jag fundera lite på hur veckan har gått. Jag tycker att jag har kö pat, har vågat mycket mer. Tror att jag har ätit rätt så mycket godis under veckan, precis som hos "normala" familjer så har vi fikat med kakor och snaskat på godis, rester från julen. Så just mu känns det lite oroligt... Hur mycket har jag gått upp? Är nog inte så hemskt att jag kommer att tå upp i vikt, utan det att jag kan inte "veta" hur mycket jag har gått upp. Samtidigt är det denna kontrollen jag måste lära mig att släppa! Jag vill bli frisk och då måste jag jobba för det!

Funderat rätt så mycket kring kommande tävlingssäsongen, vet att sambon vill delta i flera lopp/tävlingar - känns hårt att säga det men om han ska tävla så vill jag ju också göra det... Varför kan man inte få båda sakerna... Får fokusera på att bli frisk först (och få igång mensen) så får jag ta ställning till tävlingar sedan.

Nu måste jag titta på hockey - rejält spännande!
/kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar