onsdag 13 november 2013

Försöker att ta det lugnt...

Även denna vecka har fortsatt i stressens tecken... Men jag har blivit bättre på att ta det lugnt, inte rusa på utan säga ifrån. Tror också att det har hjälpt mig att minska på min träning. Nu tränar jag max 3 gånger i veckan, hade jag inte haft den restriktionen hade jag nog övertränat dessa veckorna. Träna för mig är mycket avkoppling. fokusering. När jag får mycket (för mycket) att göra så sätter jag gärna på skygglapparna, blir så "effektiv" som möjligt och kör slut på mig själv! Blev mycket förra veckan, men jag hann med och jag tog en "time-out" på lördagen. Jag la mig bara i soffan och sov middag medan sambon städade. Vi hade en supertrevlig kalkonmiddag i söndags med våra familjer och syskon - äter fortfarande resterna från den... 

Idag gick jag hem tidigt från jobbet - är redan hemma. Ska tillbaka ikväll men det är delvis för mitt eget nöje, vi ska iväg och se teater med klassen. Men då bestämde jag mig helt enkelt för att gå hem tidigt. Ingen kommer att tacka mig för att jag kör slut på mig själv, kände att jag behövde en andhämtning.

Ska bli bättre på att försöka lyssna på kroppen
Ska gå ner och lägga mig i soffan med en bra bok nu :)
/Kramar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar