onsdag 3 juli 2013

Orkeslös och likgiltig

Vet inte riktigt hur jag ska börja, har hänt mycket.... Men vi kan börja med det positiva så kommer "men" sedan.

I söndags var jag och älsklingen och åt brunch! Var helt okej brunch, saknade några småsaker, lite mer variation på brödet och lite mer pålägg. Var som en hotellfrukost men med lite pannkakor och rabarberpaj som avslutning. Vi var på "Helsings" i Helsingborg så nästa gång får vi prova någon annan. Bästa vi har varit på är kulturkrogen i Lund! Säger ibland att vi ska åka dit igen, ser fram emot det! 

Vad som har varit "negativt" är att jag har förlorat drivkraften, vad kämpar jag för? Min samtalsperson vill så gärna att jag går upp några kilo till så jag hamnar på ett BMI på över 20, nu ligger jag runt 19. Dessa sista kilona är så tuffa, jag hittar inte motivationen till dem. Jag är egentligen nöjd där jag ligger nu. Vad är det som säger att det blir bättre för jag går upp något kilo till? Blir jag "friskare" för det?  Så många frågor som snurrar i mitt huvud gör mig trött! 

Det andra som är dumt, mycket dumt är att jag har hoppat över näringsdryckerna nu under helgen. Jag ville känna mig "friare" under brunchen och visst jag äter nog mer när jag inte tar näringsdryckerna men det är ju så fel av mig. Tar ju så många steg tillbaka in i sjukdomen! Och nu är det så jäkla svårt att ta de igen, har fuskat både i måndags och tisdags och "glömt" ta dem.... Oj, nu är det redan kväll och jag glömde ta den. Får vara bättre imorgon.... 

Trött på mig själv och på hela skitsjukdomen! 
Usch - vad ska jag göra? 

1 kommentar:

  1. Våga lita på din terapeut, du är säkerligen inte den första patient med denna problematik så hon/han vet säkert vad hon/han pratar om. Prova, blir det hemskt kan du alltid gå tillbaka men det kommer du förmodligen inte vilja göra!
    Börja ta näringsdryckerna igen, gör det bara, ju längre du väntar och skjuter upp det desto svårare blir det. Det går inte att ge ätstörningen lillfingret då tar den hela handen...

    SvaraRadera