söndag 31 mars 2013

Orolig inför morgondagen!

Har haft några jobbiga dagar efter samtalet i onsdags, mycket tankar och funderingar! Har inte underlättat att vi varit borta och firat påsk i både i fredags och igår! I torsdags var vi i Malmö och tittade på inspelningen av Robins. Om ni har möjlighet att göra det någon gång måste ni göra det, är 100 gånger bättre än på tv ( och på tv är det ju va...).  Men det var ännu en dag som jag inte hade matkontroll över.

Varit borta flera dagar och jag har inte riktigt haft kontrollen, igår på väg hem från sambons släkt fick jag ett litet "utbrott" i bilen. Visste att jag skulle äta något när vi kom hem men vad? Var maten jag ätit under dagen som en lunch och fika eller mer? Kompensation och pusslande...  Med hjälp av sambon resonerade vi och de bra tankarna fick ta fäste! Älskar min sambo!

Dessa dagarna har det varit mycket oro, är rädd för att misslyckas -tänk nu om jag inte lyckas med att gå upp 0,5 kg till onsdag. Ökar varje dag och är noga med mellanmål och så men är ändå rädd. har även ätit/fikat med blåbärspaj (torsdag), våffla i fredags (i och för sig utan grädde - fixar inte grädde), godis igår och kanelbulle och godis idag. Vet att några godisbitar inte gör att jag rusar upp i vikt men det är snarare det att jag har vågat, vågat fast av inte vet hur morgondagen ser ut. Tidigare hade jag "sparat" mig. Men är det tillräckligt? Har höga krav på mig och jag vill så gärna lyckas? Måste bara fixa det nu!

Samtidigt sitter jag nu och är livrädd för att jag har rusat upp i vikt, jag vill gå upp i vikt men ändå är jag rädd för att göra det! Hur sjuk är inte min hjärna! Kan man inte bara stänga av den?

Snälla ni håll nu tummarna för mig att jag fixar det! Jag hejar på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar