måndag 10 december 2012

Varför???

Blir så trött på mig själv! Jag tog nya tag i början på veckan och bestämde mig för att nu jäklar!!! Ju längre veckan går ju mer vaklar jag, Nu måste jag ha ätit tillräkligt, har ju stoppat i mig massor, nu har jag gått upp flera kilo osv... Märkte att jag nog slutet av veckan har ätit dåligt och självklart gav det resultat. Jag har gått ner (ännu mer) i vikt. Känns bara så hopplöst, nu har jag ännu mer att gå upp, ännu fler kilo som jag måste se till att äta upp mig för. Tycker egentligen inte om att gå upp i vikt av vanlig mat - känslan är direkt att jag har ätit för mycket... Men det är bara att ta nya tag - denna veckan ska jag lyckas!!

Träningen har ändå gått hyfsat, jag har faktiskt minskat ner och tagit det lugnare under veckan. Samtalet i onsdags väckte många frågor. Så lite framsteg finns där.

Ska berätta om en sak som hände i helgen och hur dumt det kan bli! Jag och min sambo hade varit och ätit hos hans föräldrar, god mat och helt okej. Efteråt så bjöds det på kakor och annat, jag åt ingenting utan tog lite frukt som hans mamma alltid också brukar bjuda på. Sedan när vi kom hem så var ju min sambo mätt, efter alla kakorna. Jag insåg ju att jag nog skulle äta något mer den dagen, bara frukost och en sen lunch är inte okej. Gjorde en varm macka, men när sambon inte skulle äta så gick det bara inte... Varför har jag så svårt att äta när jag ska äta själv? Kändes som det var fel att äta när han inte skulle äta... Som att det var onödigt och fel av mig att äta, speciellt en varm macka... Efter lite bråk så tog han och åt lite frukt så jag åt mackan också men det kändes fel.. Är det någon som känner igen sig där ute?

Nä, nu ska jag ta nya tag och denna veckan ska jag lyckas att gå upp i vikt. Är inte värt att skjuta på det, har ju ändå en del att gå upp!!!
Önska mig lycka till :)

1 kommentar:

  1. Åh, blev utsatt för en sådan här situation igår ju! Var hungrig, erbjöd de andra något att äta. De tackade nej. Jaha, om inte de är hungriga så kan väl inte jag vara hungrig? Vi hade ju ätit på ett ungefär lika mycket.

    Men ALLA har olika behov. Och i morgon kanske det är dem som äter dubbla mellanmål istället? Kroppens behov varierar från dag till dag. Och jag gjorde det rätta och tog det där melliset, trots att det bara var jag som åt! Kändes friskt och bra.

    Sv: Precis, skillnaden är hur man agerar! Man kan tänka tanken – men ändå gå emot den. Tror som sagt att många tänker dumma tankar. Vi hanterar det bara på olika sätt. Nu gäller det bara att göra just det också – agera rätt alltså. :) Blir bättre för var dag som går!

    Hoppas du har haft en fin måndag. Kram!!

    SvaraRadera