tisdag 18 december 2012

Om att släppa kontrollen!

Min största anledning till jag hamnade i ätstörningsträsket är egentligen inte att jag tycker att jag är tjock, just nu tycker jag att jag är alldeles för smal och pinnig. Jag vill egentligen ha mer former och inte vara så smal. Samtidigt vill jag inte vara tjock eller överviktigt.  Men att jag ändå har svårt att gå upp i vikt är att du förlorar jag känslan av att ha kontroll. Helt plötsligt kommer jag kanske att börja överäta och gå upp för mycket. Just nu har jag kontroll över siffrorna på vågen - jag har fel sorts kontroll! Just nu har jag det rätt så stressigt på jobbet, frustrationen är hög och jag känner inte att jag gör ett kanonbra jobb. Vi alla på jobbet har enormt mycket att göra och får lite stöd och hjälp av ledningen.... Kan nog tänka mig att många känner igen sig. När jag känner att det går "dåligt" på arbetet, jag hinner inte med och känner inte att jag är nöjd med mitt arbete då tar jag kontrollen över andra delar i mitt liv. Dessa delarna är oftast maten och motionen... Att vara duktig är viktigt för mig, är jag inte duktig på jobbet måste jag vara det i andra delar av mitt liv. Hur sänker man kraven på sig själv och lär sig vara nöjd?

En kort resume från förra veckan också... Var ju måndag igår! Jag har kämpat och tagit fighten med matmonstret. Ändå stod vågen stilla.. Direkt sa en dum tanke i mitt huvud  - BRA. Nu kan du vänta tills jul och se hur mycket du går upp då, så denna veckan behöver du inte kämpa... Så otroligt korkat!!! Jag har en del att gå upp till mitt ok-intervall och varför ska jag vänta. Är ju ändå inte så att jag lär frossa under julen, har ju svårt med onyttigheter så varför skulle det vara lättare under julen? Är bara att mata sjukdomen med att lyssna till den rösten. Så igår på kvällen plockade jag och sambon fram en stor skål med torkad frukt och nötter och åt efter tacosen... Gott var det :)

Hur tänker ni andra där ute inför julen??? Är det en jobbig period eller ser ni fram emot den?
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar