söndag 30 december 2012

Dålig dag igår och det känns inte bra idag heller!

Jag och min sambo hade en bra dag igår hemma :) Vi började morgonen med att åka och simma sedan hem till en god och lång frukost! Efter det så städades det och donades hemmavid. Vi hann även ta det lugnt ett tag innan vi skulle bort på kvällen.

Vi var inbjudna till några kusiner till min sambo som har fyllt år, de brukar alltid bjuda på god och "bra" mat så jag hade inte tänkt på det innan. När maten sedan ställdes fram så var det något av det värsta ätstörningen kan tänka sig - smörgåstårta. Massa majonäs, klet och vitt bröd. Tog en liten bit men sedan fixade jag inte mer! Vet nog med mig att det inte blev tillräkligt, speciellt som jag inte tog någon kaka eller godisbit sedan. Men jag fick sådan avsmak och äkelkänsla! Speciellt när man såg andra (överviktiga personer) kränga enorma mängder. Mina tankar säger direkt - äter jag mer blir jag lika tjock!

Kändes tufft när jag vaknade imorse, vill bara kompensera för smörgåstårtan igår och så har jag vilodag idag... Lyckad kombination. Ska kanske se det som en utmaning, att verkligen vila idag fast jag åt smörgåstårta igår.....

Sitter och knåpar på en årsresumé men behövde bara "spy" av mig lite frustration och ångest

2 kommentarer:

  1. hej!
    tack för peppande ord :)
    Och smörgåstårta har jag också råkat ut för. Tänk såhär: För det första så är det en gång på hur länge som du äter smörgåstårta? Och hur många gånger kommer du att göra det igen? Det är ju inte så att du kommer att kränga en smörgåstårt varje dag! Det är precis som med godis, mcdonalds och annat, det är något som sker då och då. Och då får man säga att ok, ingen fara med det. Jag blir inte överviktig av det och jag blir inte överviktig av att vila under en dag.
    Det är bra kämpat! Det är bara att blicka framåt nu.

    SvaraRadera
  2. Kikade inom här så ville bara lämna ett avtryck...:)

    SvaraRadera