måndag 1 oktober 2012

Måndag = Utvärderingsdag :)

Ny måndag och ny vecka... Nu är det dags att utvärdera föregånede vecka. Har haft en enormt jobbig vecka, inte så mycket med sjukdomen utan allting annat. Har varit överhopad med jobb, känt att jag inte räcker till på jobbet. Jag hinner inte med det jag ska... Varje dag jag kommer hem från jobbet är klockan mycket och då är det dags att laga mat. Något jag gillar massor men inte har haft tid till osv. En kväll arbetade jag till åtta på kvällen - var ett möte så jag visste om det innan. Men det har känts som det varit alldeles för mycket: Har stora krav på mig själv och vill göra ett bra jobb, vill känna mig duktig och känna att jag räcker till - det har jag inte gjort denna veckan som har gått. Min stackars sambo har fått en sur och irriterad tjej på kvällarna, en tjej som inte orkar och är trött. Älskar honom så mycket att jag inte kan förklara det men jag har inte visat det denna veckan som har gått.

Lägg till att extra arbete, att jag har tränat mindre och ätit mer onyttigt. Jag vet ju att jag måste gå upp i vikt! Känns inte bra att väga under intervallet som jag gjorde förra veckan. Känner mig oattraktiv och alldeles för smal! Samtidigt har jag svårt att äta tillräkligt eller unna mig det där onyttiga utan att få ångest! Vet att jag måste utmana mig själv mer och våga, jag får inte ge vika och låta den dumma rösten i mitt huvud vinna kamperna. Igår så gorde jag rätt val men det ledde till att jag var sur hela förmiddagen. Min sambo stack ut och sprang på morgonen, jag visste att jag tränat tillräkligt under veckan och hade redan bestämt att jag skulle ha söndagen som vilodag. Var ändå sugen på att följa med ut, men jag valde att stanna hemma och sova en timme till. Vet ju att det är rätt val och det var fel sida av mig som ville träna, men det tog emot.

Så hur har det nu gått denna veckan, spänningen stiger (om ni har orkat att läsa allting jag skrivit...). Jag har faktiskt gått upp i vikt :) Kanske fel att sätta en smiley efteråt för jag var inte så glad imorse.... Jag har gått upp 0,3kg, inte mycket men det är åt rätt hål. Jag ska vara glad över det och nu gäller det för mig att fortsätta att kämpa denna veckan som precis har börjat.

Är dock tufft och svårt att känna att man räcker till, att man orkar allting. Skulle behöva den magiska lösningen på mitt livspussel :) Är det någon som har en bra sådan....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar