måndag 24 september 2012

Vad är mitt problem???

Fattar inte vad som händer i mitt liv just nu (eller rättare sagt med sjukdomen). Förra veckan började bra! Jag var pigg och glad, hade fått tillbaka en kämparanda som hette duga! Var över på gymmet för ett kort träningspass på måndagen, cyklade i lite mer än ½ timme. Likadant på tisdagen kändes det skönt, jag var över och sprang intervaller och kroppen kändes pigg och fräsch. Jag hade massa ork och kunde ta i ordentligt. Sedan i torsdags var jag över och skulle styrketräna, i början gick det bra men sedan gick alla energi ur kroppen och jag kände mig bara helt slut. Orkade inte att ta i, så träningen kändes inte bra. Men jag var bara helt färdig. Igår så stack jag och sambon ut för att jogga på morgonen, hade laddad med en stor tallrik glass kvällen innan (min favorit Ben & Jerry) men jag var ändå seg i hela kroppen. Blåste rejält och det var urjobbigt. Jag skulle nog behöva dra ner på min träning, ta det lite lugnare denna veckan. Skulle nog behöva låta min kropp få chans att vila lite och återhämta sig. Finns ju inget tråkigare än att gå och träna känna sig trött i kroppen redan när man börjar!

Har verkligen kämpat denna veckan som har gått med maten, har blivit glass några kvällar och nötter någon kväll osv. Har ätit bra portioner osv... Var rätt så säker på att jag skulle ha gått upp i vikt (rätt så mycket också). Ändå så har jag gått ner i vikt, inte jättemycket men ändå! Jag ligger fortfarande på en normalvikt (om man räknar BMI 18,5 och uppåt som normalvikt). Behandlarna i lund och jag kom ju överens om att jag minst skulle ha ett BMI på 20,0 och det ligger jag under nu. Har alltså ännu mer att gå upp i vikt tills jag kommer till det ok-intervallet... Blir så trött på det! Ska vara ärlig och säga att jag fattar inte varför jag har gått ner i vikt denna veckan, jag har inte dragit in på maten utan ätit vanliga portioner och unnat mig saker utöver det.. Jag kan ju inte äta mycket mer än det jag redan gör....

Så vad jag gör jag???

Är bara trött på situationen nu och behöver tips :) Jag vill inte dra ner på träningen alltför mycket men jag kommer att träna mindre i denna veckan och fortsätta med det tills jag har gått upp till ok-intervallet igen!

1 kommentar:

  1. Sv: Ja, det är lätt att det blir fixerat vid ett speciellt bmi! Men ändå skönt att ha lite riktlinjer att gå efter :) Och BMI 20 låter vettigt, helt klart. Tack för svaret!

    SvaraRadera