tisdag 9 oktober 2012

Och så står det stilla....

Har haft en relativt bra vecka (förra). Jag tycker inte att jag har hängt upp mig på maten utan vågat mer osv. Det har blivit nötter, glass och så. Ibland har jag haft någon ångestkänslan men inte så stark eller lång. Måste säga att i söndags så hade jag en riktigt bra dag! Ingen söndagsångest, förutom på kvällen. Jag och sambon var ute och promenerade en runda i skogen och stannade sedan och fikade på en café. Tog en våffla med lite sylt och grädde. Var inte så god våffla så sambon fick halva, men jag åt iallafall en ½ våffla!

Var rätt så säker på att jag skulle ha gått upp en del när jag ställde mig på vågen igår, men jag stod på exakt samma vikt som föregående vecka. Lite frusterande, hur mycket är det meningen att  jag ska äta! Jag har tränat en del under veckan men försökt att hålla det nere och ta det lugnt under tillfällena, att inte pressa mig själv till gränsen varje gång och så. Men tillbaka till maten - det är väl här mitt problem är! Jag äter mig mätt vid varje måltid och äter mellanmål mm. Jag kan inte äta större mängder mat och vill inte stoppa i mig massa "onyttigheter" heller. Kan ju inte äta nötter varje kväll, blir ju trött på det! Vill försöka att hålla mig till måltidsrytmen jag fick ifrån Lund och deras portioner, men att öka de lite eftersom jag tränar rätt så mycket. Tar tacksamt emot råd och tips! Denna veckan nu så måste jag lyckas att gå upp lite i vikt, vill iallafall känna att jag är på rätt väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar