måndag 11 juni 2012

Måndag och en ny vecka

Tänkte att börja med att utvärdera förra veckan, var faktiskt en rätt så jobbig vecka! Så länge jag kan hålla mig till mina rutiner och veta att jag äter rätt och tränar lagom så känns det ofta bra. Förra veckan var lite för många dagar då vi firade och hade fest, ångesten byggde upp sig under veckan och var hemsk i lördags! I onsdags på nationaldagen hade vi några vänner över så vi grillade gott (och åt efterrätt). Sedan i fredags var vi på studentfest. Var nog den dagen som var jobbigast! Jag hade själv studenten på arbetet och sedan tränade jag och åkte ner till studentkalaset. Jag och sambon gjorde ett stopp inom hans föräldrar för att fixa några saker. Jag var jättehungrig efter träningen och kände att jag inte kunde vänta 1-2 timmar på mat så jag tog ett knäcke och en frukt... Sedan åt jag lite mer än planerat på studentkalaset. Dagen efter, på morgonen, var extremt jobbig. Vi gav oss ut och sprang milen, men det gick långsamt. Jag fick inte upp någon fart och fick ont i magen efter ett tag - inte roligt. Milen tog 5 minuter längre tid än vad den brukar, kändes bara skit efteråt! Tog lång tid innan det dåliga humöret gav med sig....

På eftermiddagen/kvällen så kom massa vänner/kollegor över till oss för fest. Kändes svårt med maten på kvällen men det gick lite bättre än på fredagen. Vi hade en kanontrevlig kväll och det lindrade ångesten en del. Jag fick inte samma söndagsångest igår som jag brukar??? Kändes mer som att jag inte kan göra något utan nu får det bli vad det blir. Var skönt att kunna gå tillbaka till normala rutiner på söndagen. Idag vankas ännu ett studentkalas, men jag ska fixa det bättre idag än i fredags :)

En måndag = en ny vägningsdag. Jag fick en kommentar förra veckan från en läsare om att jag ska vara försiktig med att jag går ner något hekto varje vecka. Ska jag vara ärlig så gör det mig själv lite orolig, det är de där små grejorna som gör att jag lätt kan trigga igång sjukdomen igen. Jag var bergsäker på att jag skulle ha gått upp i vikt imorse, men istället hade jag gått ner lite till. Inte mycket (kan väl räknas in i det naturliga) men då borde jag lika lätt ha kunnat gått upp lite. Får hålla det i åtanke och tänka på att inte lyssna på fel röst. När det blir såna "stora" avsteg från de vanliga rutinerna och ordningen så tror jag att jag lätt lyssnar på fel röst och många bäckar små.

Jag är inte underviktig och jag ligger fortfarande rätt så mitt i mitt "okej"-intervall (som jag och min behandlare satte upp) men jag ska helt klart vara uppmärksam på trenden.

Oj, det blev ett långt inlägg och nu tror jag inte att ni orkar att läsa mer... Hoppas att ni får en bra vecka
Tusen kramar till er alla som läser och stöttar mig!

1 kommentar:

  1. Där fick jag mig också en tankeställare. Många små hekton ner kan ju faktiskt bli ganska stora, men man glömmer lätt av att se det så.

    Hoppas du har en fin vecka :D

    SvaraRadera