fredag 22 juni 2012

Ibland inser man vad som är viktigt i livet

Jag som i måndags oroade mig och var både arg och ledsen över att jag gått upp i vikt. Idag känns det skit samma! Ibland händer saker i livet som gör att man inser hur skört livet är!

Igår satt jag och åt frukost i lugn och ro, när min katt kommer instormande genom kattluckan. Han hade blivit påkörd och ena ögat var rejält skadad och han blödde rätt så mycket. Tog ett tag innan jag fick tag på honom och det blev akutkörning in till djursjukhuset. Fattar inte att jag hade sinnesnärvaro att vara så lugn och handla som jag gjorde. Han blev väl omhändertagen på djursjukhuset och kom snabbt in och fick smärtstillande. De trodde att han blivit påkörd, för skadorna såg ut så. Han blev opererad under dagen så jag och sambo satt hemma och väntade på samtalet från veterinären om hur det hade gått. Jag ringde min sambo direkt när jag kom tillbaka efter att ha lämnat han på djursjukhuset och han tog sig hemåt, bättre att oroa oss tillsammans. Idag har vi fått hämta hem honom :) Han är fortfarande hög på smärtstillande och ser inte vacker ut! Hans ena öga är bortopererat och det sitter ett drän i ögat. Han är också rakad i halva ansiktet så det syns extra tydligt. Min sambo lider mer än jag av att se honom. Jag såg honom igår när han var skadad och ögat hängde halvt utanför (förlåt ifall något tar illa upp av beskrivningen). Att se honom idag är en stor bonus, jag trodde inte att han skulle överleva igår. Jag inser att det kommer att ta ett tag för honom att tillfriskna men det är okej - han lever!

När något sånt här händer så inser jag hur skört livet är och hur tacksam jag är. Jag har det riktigt bra! Varför oroar jag mig för om jag väger ett kilo mer eller mindre. Tänk hur mycket jag har att vara tacksam över. Jag har en sambo som jag älskar, 2 katter även om den ena är skadad nu så lever både

Tack för allting! Jag har det riktigt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar