måndag 4 juni 2012

ångestfri - gick sådär

Det gick sådär att ha en ångestfri månad. Redan första kvällen slog klorna i mig. Vi hade ätit god hemmagjord pizza och jag åt lite mer än jag tänkt - blev sådär riktigt mätt. Direkt kändes det som jag ätit för mycket och ångesten kom! Jag blev en ragata hela kvällen, min stackars sambo fick ta mycket skit. Nästa morgon bestämde jag mig för att lägga det bakom mig och vi hade en bra lördag. Var iväg och veckohandlade och det tog tid! Har en intensiv vecka framför oss med många studenter och fester, så det blev en del shopping :)

Jag klarade mig hela veckan utan att väga mig och imorse när jag skulle ställa mig på vågen var det en nervös känsla! Hade gått bra under veckan, jag hade gått ner lite men inte mycket. Min behandlare säger att det är okej att pendla lite upp och ner och jag ligger fortfarande inom mitt "okej-intervall". Känns lite bättre nu att bara väga sig en gång i veckan, blir en liten friare känsla och jag vågar att äta på ett annat sätt.

Vädret må vara grått ute men just nu gör det inte så mycket. Känns rätt så okej och jag har det rätt så bra. Nu ska jag bara överleva denna veckan med allt jobb som är kvar innan eleverna tar studenten!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Akta bara så att du inte varje vecka går ner "lite men inte mycket", för det kan bli mycket i längden. Du har redan minskat ett par veckor i rad tänker jag, se till att det inte blir en trend!

    Men gott jobbat med att inte väga dig och att du kunde lägga det bakom dig i lördags! KRAM

    SvaraRadera
  2. Det blir så lätt så. Jag har hållt mig hemifrån så mkt som jag kunnat de senaste dagarna, tråkigt väder gör att jag blir sjukt rastlös och orolig.
    Hoppas du får fortsätta framåt nu. =).

    SvaraRadera