måndag 19 december 2011

Julen närmar sig

Just nu närmar sig julen, känns konstigt. Jag har inte mycket julkänsla men den kommer kanske, just nu sitter jag och lyssnar på jullåtar och väntar på att killen ska komma hem till sig och ringa mig ;) Är så kär att jag nästan kan spricka....

Men jag har haft några dåliga dagar ska jag erkänna. I fredags hade vi julfest på jobbet och jag tyckte att det blev jobbigt. Jag hade tänkt att gå och träna tidigare på dagen men hann inte. Samtidigt var det kanske bra för jag hade helt klart tränat av fel anledning! På kvällen serverades det julbord och jag åt alldeles för mycket, var riktigt proppmätt efteråt. Jag började att äta lax och sill och gick sedan vidare med julskinka, köttbullar mm. Jag tog om en gång till sedan och det borde jag inte gjort för jag var redan mätt men det var så gott. Som avslutning tog jag lite godis också... Gav mig rejält med ångest, åt rätt så många chokladbitar och skumtomtar. Såg till att dansa riktigt mycket sedan, vi höll nog på att dansa i två timmar så jag lär ju ha förbrännt lite av all maten jag åt. Ångesten var iallafall stark, starkare än vad den har varit på länge. Men jag lät det inte inskränka på maten under helgen sedan. Jag åt vad jag skulle enligt matplaneringen och la ångesten på hyllan så gott det gick.



Döm om min förvåning imorse när jag vägde mig så hade jag endast gått upp 0,1kg från förra veckan. Jag var helt klart säker på att jag skulle ha gått upp mycket mer. Ska iallafall inte "överäta" så mer det gav alldeles för mycket ångest för att jag vill uppleva det igen!




Annars ser jag fram emot julen och allt mys med vänner, familj och släkt (och självklart pojkvännen). Just nu letar vi hus eller lägenhet för fulla muggar men det är inte lät att hitta det perfekta boendet :)

1 kommentar:

  1. Hej!

    Tänkte bara kila in en snabbis och önska god jul. Har tillbringat så lite tid framför datorn senaste månaderna och det har gjort mig till en usel kommenterare. Hoppas allt är bra med dig och att du kan njuta av din nya kärlek och jul och nyår.

    Kram kram
    Elin

    SvaraRadera