tisdag 11 oktober 2011

TACK för alla underbara kommentarer

Jag blir så otroligt glad när jag ser era kommentarer, de betyder massor för mig. Förstår precis vad ni menar och det känns skönt att veta att andra har samma upplevelser som jag har.

Det är en ny vecka som har börjat nu och det hade inte gått så bra i måndags, jag var nervös innan och rätt så säker på att jag skulle ha gått upp massor.. men istället hade jag tappat några hekto. Blir så konfunderad, jag har inte tränat mycket och jag tycker att jag har skött maten så jag får inte ihopa det riktigt. Jag önskar att min viktkurva kunde stabilisera sig lite och inte hoppa så mycket upp och ner. Min vikt har alltid kunnat variera så mycket och det hade varit skönt om det hade varit lite mindre hopp (både upp och ner). Ena veckan kan jag ha gått upp nästan ett kilo för att nästa vecka ha tappat ett kilo fast jag har tränat och ätit på liknande sätt. När jag låg inne i Lund så varierade de andras vikt inte så som min. Känner ni igen er i att er vikt kan hoppa rätt så mycket från vecka till vecka? Det är till att ta nya tag i veckan som kommer nu, har för någon timme sedan ätit middag och fast jag är kanonmätt nu så ska jag sätta mig och äta kvällsfika snart. Hade tänkt mig färska varma fikon med vaniljglass, man kan väl lyxa till det en vanlig tisdag ibland ;)

Jag var nere och träffade min nya kontaktperson/behandlare idag. Hon jag har gått till nu nere på öppen vården ska opereras och kommer tillbaka först i december så jag ska gå till en ny. Hon verkade mycket trevlig och duktig iallafall så det kommer nog att bli bra. Hon arbetar med KBT så vi ska arbeta med det i framtiden och inte lägga fokus så mycket på mat och vikten. Fast jag ska fortsätta väga mig men nu "bara" varannan vecka för att se att det går åt rätt håll. Känns rätt så okej ändå och jag tycker ändå att jag har gått framåt,

Nu kvällsfika ;) Mums.....

3 kommentarer:

  1. När David och jag började dejta så gick han ner några kilon bara för att han var så orolig av allt "pirr i magen". =) Att bli kär är ju en känsla som märks av i hela kroppen.

    Pepp till dig och lycka till med den nya tjejen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som tycker din vikt hoppar rätt lite! :-) Har ju följt dig ett tag och flera gånger kommenterat just din viktoro och liknande med att jag själv kan väga 2 kilo upp/ner från en DAG till en annan.
    Men visst vore det skönt att veta att "om jag äter och rör mig så här blir det ungefär en kurva som går så här"!
    Fast å andra sidan: kanske är det inte meningen att vi ska tänka så? Kanske vi bara ska låta kroppen vara och försöka vårt bästa att ge det den verkar vilja ha? Så får kilona sköta sig själva!

    Men du verkar ju i alla fall må 1000 gånger bättre nu än tidigare, både med måendet och livet.
    Vill inte tillskriva killen allt - jag tror nog din egen styrka och person tagit dig den längsta biten - men visst är det trevligt att vara två? GRATTIS till både friskheten och kärleken!

    SvaraRadera
  3. Japp, visst känner jag igen mig i det där med vikten. Ibland förstår jag mig verkligen inte på den. Den lever sitt eget liv ibland verkar det som.... weard!

    Kramar!

    SvaraRadera