onsdag 19 oktober 2011

Förra veckan gick bra

Det var en fullpackad vecka den som har varit. Jag var nere och träffade min behandlare och var på BK (basal kroppskännedom) på måndagen och tisdagen. Var ett riktigt bra samtal först, min nya behandlare och jag ska fokusera på KBT och jag fick en livslinje jag ska fylla i till nästa gång som var denna måndagen. Sedan hann jag landa under BK och fick tillbaka fokuseringen :). På onsdagen var jag nere i Lund och lyssnade på Emil Jensen, tala om att han var rolig och duktig, helt klart värd att lyssna på. Så fick jag ju träffa Killen också :). I fredags åkte jag hem och tillbringade hela  helgen hemma hos Killen i Lund, vi var på spex på fredagen och på lördagen fick jag träffa hans föräldrar på middag. Var lite nervöst innan, men de var jättehärliga människor och jag tror nog att det gick bra. På söndagen sprang killen tävling i Eslöv och då kom hans föräldrar också så vi pratade lite mer. Nu ska han få träffa mina föräldrar också lite mer privat, första gången han träffade dem var under ett släktkalas när min svägerska fyllde år. Är verkligen glad att jag har träffat honom

I söndags var jag nervös på kvällen, men allting hade gått bra. Jag hade gått upp lite och det kändes rätt så okej. Jag hade arbetat under veckan för att lyckas att gå upp lite av det jag tappade förra veckan. Var väl mest rädd att jag skulle ha gått upp massor då jag åt rätt så duktigt av både mat, efterrätt och kakor hos killens föräldrar. Jag har också haft en träningsfri vecka, bestämde mig för det förra måndagen - jag tränar ibland (eller alltför ofta) av fel anledning. De lindrar ångesten när jag har ätit något onyttigt eller enligt mig för mycket. Om jag tränar så känns det mer okej

Denna veckan har börjat  bra, jag har varit på samtal och BK på måndagen och sedan på tisdagen var jag på kakkalas på kvällen. Först så åt jag en äppelgiffel och sedan tog jag en småkaka också för de såg så goda ut. Hade bestämt mig för att ta en kaka till kvällsfikat men nu tog jag lite extra för syltkakan såg så god ut :) Jag vet ju att det gör inte någon större skillnad i långa loppet. Var och simmade sedan idag, var riktigt skönt att sträcka ut i vattnet, just nu längtar jag verkligen tills det att jag får börja träna på gymmet igen. Just nu så tränar jag tre gånger i veckan i cirka 20 minuter per gång och då blir det ofta jogging, simning och lite styrketräning hemma


Jag arbetstränar just nu upp till 75% och det känns helt okej, har börjat att vara mer och mer på arbetet. Att känna att jag kommit tillbaka igen känns underbart, att få tillbaka dagliga rutiner och arbetets sociala bitar är en viktig del tycker jag. Idag var jag för första gången på lång tid med på förmiddagsfikat på arbetet och jag tog en halv fralla och kaffe till fikat. Det har länge varit förbjudet för mig att äta en bullhalva extra på förmiddagen men idag hade jag bestämt att jag skulle göra det. Måste säga att det var gott




Om det finns någon som orkat läsa hela dagens inlägg är jag glad och nu ska jag ner på stan och träffa killen, han ska sova över sedan till imorgon :) Det enda negativa jag kan komma på med att ha träffat honom är att vi bor i olika städer - jobbigt med pendlingen och att vi inte kan träffas så ofta som vi vill
KRAMAR



5 kommentarer:

  1. Det låter som en kanonvecka tycker jag och det är så kul att läsa hur du utvecklas hela tiden :D

    ÅÅ ja harry potter är grym :D har du ngn favorit bland filmerna?:D

    SvaraRadera
  2. herregud vad grym du är, vilka framsteg och att du på detta har kärlken i ditt liv kan det bli bättre? nej!! se till hur grym du är tjejen och du är värd allt!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du har haft en så bra vecka! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  4. Alltså.... jag blir så himlans glad av att läsa ditt inlägg. Det känns verkligen som att det går åt rätt håll för dig, du känns glad, det känns som att du vågar ta för dig av livet. Fortsätt så här tjejen. Och kul med killen förresten :)

    Kramar!

    SvaraRadera