måndag 24 oktober 2011

Haft en underbar helg

 Måste säga att min vecka och min helg har varit fantastisk bra! I onsdags så kom killen över och vi åt på Haket, jag åt en otroligt god Pasta Frutti di mare. Var en jättestor portion men jag åt upp allting bara för att det var så gott. Fick lite ågren sedan för att jag ätit för mycket, men jag försöker tänka att ibland så äter man lite extra bara för att det är gott och njuter av det. Var otroligt härligt att sitta och äta frukost på morgonen därefter med killen, säger bara att det är värt att gå upp extra tidigt för att äta frukost tillsammans med han. Sedan kom han över på fredagskvällen också, jag hade lagat god fiskgratäng som vi åt och sedan satte vi oss och tittade på film på TV.

På lördagen åkte vi ut till Kullaberg och vandrade runt, var härligt höstväder med lite solsken och ruggigt kallt. Vi hade börjat morgonen med att äta frukost innehållande goda bullar från bageriet (gjorde det på söndagen också). Ibland får man helt enkelt njuta av goda bullar till frukost och det är inget jag ska ha dåligt samvete över! Försöker iallafall intala mig det och det fungerar sådär. På vägen hem igen från Kullaberg så stannade vi till på Krapperupps slott och fikade. Jag valde en god chokladbulle, märktes att den var riktigt god och jag är nöjd med valet. Självklart gjorde vi ett stopp på Höganäs Outlet också, men det blev inte mycket shopping.

Kvällen avslutades med film (X-men The first Class) och ugnsbakade äpplen med glass. Det tog lite emot att äta onyttigheter två gånger samma dag, men jag fick själv välja vad jag ville vi skulle äta på kvällen för onyttighet och då kändes äpple med glass lättast och det passade bra för jag hade massor av äpplen hemma :)

På söndagen sedan började vi morgonen med att jogga 5km och sedan var det frukost. På eftermiddagen kom mina föräldrar på besök för att äta äppelkaka med vaniljsås. Jag tog först en liten portion och så jag tog om en gång till. Var riktigt gott med äppelkaka, jag tycker att det passar så bra på hösten när man har massa svenska äpplen. Gillar ni äppelkaka också?

Sedan var det dags för killen att åka hem, jag saknade honom direkt efter han åkt. Känns som det är jättelänge till det blir onsdag och jag ska åka ner till honom igen. Det blir så tomt hemma när han inte är här.


Jag ställde mig på vågen imorse och den sa exakt samma som förra veckan, trots allt onyttigt jag har ätit i helgen har jag inte gått upp det minsta. Känns faktiskt lite konstigt, jag var så säker på att jag skulle ha gått upp massor men icke. Kan ni fortfarande bli konfunderade över hur mycket man kan äta och ändå inte gå upp i vikt? Jag blev det idag iallafall!

Nu ska jag ta och käka upp mina nötter jag tog (utöver mellanmålet). Jag ska inte dra in på kvällsfikan ikväll bara för att jag åt två nävar nötter nu heller. Jag ska intala mig själv att jag vill ju bli frisk och då måste jag utmana sjukdomen hela tiden!
Kramar till allihopa och hoppas att ni får en bra vecka!

4 kommentarer:

  1. wow tjejen, du och jag tror jag går igenom nästan sammma sak känns det som och vi vet vad vi båda känner och visst är det väl underbart!! och det är vi faktiskt värda eller hur??;)
    du är grym på att kämpa, verkligen grym!Kramar

    SvaraRadera
  2. Det låter som en riktigt bra helg :D

    SvaraRadera
  3. Vad underbart att läsa om hur bra det går för dej! :-)

    SvaraRadera
  4. din helg låter ju helt fantastisk :D och visst är kroppen finurelig med hur mtk man faktiskt kan äta utan att de händer speciellt mkt :)

    fortsätt så här :D
    kramar

    SvaraRadera