söndag 30 januari 2011

Hyfsad vecka

Måsta säga att denna veckan som har varit har inte känts alltför hemsk. Förra veckan var förfärlig mot slutet, kände mig förskräklig och bröt ihop totalt några gånger. Ångesten var enorm och oron i kroppen försvann aldrig.

Denna veckan har varit lite mer okej, vissa dagar har varit tuffare än andra men just nu så känns det okej. Har varit en relativt händelserik vecka. Jag har fyllt år bland annat. Att fylla år kändes väl inte speciellt skoj, helt plötsligt är man ett år äldre och vad har man gjort av sitt liv så här långt, vad vill jag med mitt liv osv. Alla dem frågorna som jag började fundera över tidigare när jag hade min lilla "livskris" kom tillbaka. Får försöka bearbeta dem längre fram, speciellt som jag kan tänka mig att det är en orsak till att jag sitter här...

Jag har varit på röntgen, skelett skulle kollas. Som tur för min del var mina värden bra. Nu ska jag ju mest se till att de inte blir sämre.

Jag har också i veckan fått börja med näringsdryck, jag har en om dagen. Har provat alla smakerna på avdelningen nu, svart vinbär, vanilj, jordgubb och cappuccino. Måste säga att jag tycker nog bäst om svart vinbär, sedan jordgubb (den smakade inte så mycket). Vaniljen var lite för sött för min smak och cappuccinon kan nog vara god att ta på förmiddagen. Just nu tar jag min näringsdryck på kvällen, när nästa vecka kommer ska jag nog börja ta två och dagen och då kommer jag välja att ta min andra på förmiddagen...

Vad jag annars upplever som jobbigast just nu är portionsstorlekarna. Jag upplever normala portionerna som enorma fortfarande, är konstant mätt under dagen. Är faktiskt rätt så jobbigt att äta och trycka ner mer mat när jag är mätt. Ser framemot när jag kan börja känna mig sugen inför en måltid eller t.o.m. hungrig. Just nu så trycker jag i mig maten och ser det som en sorts medicin :) Mitt mål är ju att bli frisk från sjukdomen.

Imorgon är det vägningsdag och jag hoppas verkligen att jag har lyckats bra denna veckan. Börjar att bli riktigt nervös
Kramar till alla som peppar mig

6 kommentarer:

  1. Jag vet precis hur du känner dig, och jag dricker själv 2 nd's /dag men är fortfarande hungrig inför varje måltid så jag lovar dig, snart kmmer du att känna hunger igen!
    Kämpa på!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Du vänjer dig snart! I början känns det som jättemycket mat och man är mätt hela tiden, men efter några veckor blir det lättare. Tänk på att du vill bli frisk så fort som möjligt, och göra de saker som du vill i livet. Ingen mening med att dra ut på den väntan.

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag heter Stina, jag är 18år och har själv "problem med maten" Har börjar förlora uppfattningen om vad som är normalt och inte normalt i matväg... Jag undrar om du skulle orka hjälpa mig och lägga upp matschemat du äter efter nu i Lund (om ni har ett sånt alltså;) och lite olika alternativ och då? Det vore otroligt, otroligt snällt!

    Måste få berömma dig, tycker du gör ett otroligt jobb på behandlingen och grattis i efterskott! :)

    SvaraRadera
  4. Har du smakat chokladen? Den är god, och funkar perfekt att värma i micron också om man föredrar lite varmt. Ofta kändes det lite lättare för mig att dricka dem då.

    Och grattis i efterskott förresten. Kram!

    SvaraRadera