söndag 9 januari 2011

Resume från resan och lite tankar

Kom hem sent i fredags kväll från en vecka nere på Lanzarote, var helt underbart väder! Sol och varmt, blev några dagar i värmen... Jag hade egentligen tänkt att mest ligga vid poolen och läsa, men det blev lite utfärder och så också. En dag var jag på en marknad i Teguise och en dag var jag på en nationalpark, Timanfaya. Var en helt underbar ö så alla som inte har varit där rekommenderar jag starkt att åka dit!

Men det var samtidigt en tuff vecka för mig, att inte veta och kunna planera när, var och vad jag skulle äta senare under dagen gjorde mig lite orolig och emellanåt var det svårt att äta. Jag har troligtvis gått ner lite i vikt under veckan, det blev mycket fisk och potatis under veckan (lite kalorier) och inte många extra mellanmål och så. Det har också varit svårt att äta extra när familjen har gått och småätit på kex, chips, godis, kakor och liknande. Ofta då känner jag bara en avsmak och aptitlöshet - fattar inte hur de kan frossa i det.... Jag har inte heller velat att känna ångest under veckan över vad jag har ätit. Så på det viset är det bra att jag ska lägga in mig imorgon nere i Lund, tänk om 24 timmar sitter jag inne och äter lunch på slutenvårdsavdelningen för ätstörningar från Lund. Jag har inte packat ännu... Ska göra det snart :)

Jag har iallafall känt under veckan att det är rätt beslut för mig att ta, jag måste ha mera hjälp än vad jag har nu om jag vill få tillbaka ett normalt liv igen.

Kommer kanske lite mer tankar längre fram, men bloggen kommer nog att vara lite tystare under behandligen i Lund

Tackar för alla positiva kommentarer och peppningar jag har fått. Jag kommer givetvis att fortsätta läsa alla era bloggar, glöm inte att kämpa vidare nu
Kramar

5 kommentarer:

  1. Det låter ändå som att du har haft en bra resa, är väldigt avis, det ska du veta!
    Jag tror också att du tog rätt beslut om att lägga in dig, håller alla tummar för dig!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Jag håller båda tummarna att detta är vad du behöver. Att detta är vad som krävs. Du kommer klara det. Kommer sakna bloggen din för jag antar att du inte kommer blogga när du är där? Lycka till med packning och ser fram emot att höra hur det går för dig.

    MASSOR MED PEPP OCH EN STOR KRAM!

    SvaraRadera
  3. Bra val att ta steget att lägga in dig. Visa äs stort finger nu!! Du kan!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Lycka till i Lund nu Sara!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tänker på dig och hoppas att du har det bra, även om det säkert är väldigt kämpigt med rutiner och mat och vila.
    Ta hjälp nu när du har den! Även om det inte känns så nu, så går tiden så himla fort, och det är hemskt att sitta efteråt och ångra att man inte utnyttjade tiden och hjälpen bättre. Så kämpa nu!

    SvaraRadera