måndag 20 oktober 2014

Trött på allting!

Jag är så otroligt trött just nu, trött på allting! Jag är trött på:

  • mitt arbete
  • min förbannade sjukdom
  • att min mens fortfarande krånglar och att jag inte "svarar" på behandlingen. 
  • ska jag fortsätta....

Är besviken på flera saker också, hur personalhälsan på mitt arbete är. Här bryr vi oss inte om de som arbetar här och de får bli behandlade hur som helst... Jag är besviken på mig själv, besviken på att min kropp inte svarar på behandlingen. Var på ultraljud idag och fast jag ätit två kurer som ska stimulera ägglossning så fortfarande ingen ägglossning... Jag är besviken på mig själv även för att jag är så otroligt trött, jag vill få känna mig pigg igen. 

Är kanske lite för mycket just nu och det är väl en anledning till att jag har varit tyst, läst och begrundad era inlägg men inte orkat svara eller skriva egna. När jag nu väl skriver är det ett "kräk-inlägg", inte så roligt för er att läsa så SORRY!

Ska på samtal idag med E-K, har haft en liten paus nu från våra samtal och jag vet inte hur jag ska gå vidare. Jag vill bli frisk! Jag vill bli fri från dumma tankar och handlingar. Jag vill kunna få ett naturligt förhållande till mat och träning. Jag vet att jag har alla "verktyg", men har jag viljan och kämparandan för att orka med det hela. 

Jag har bestämt mig (nu medan jag skrev) att jag ska skriva ett avskedsbrev till ätstörningen, det är dags att den lämnar mitt liv. Den påverkar mig för mycket och den påverkar människor omkring mig. Det är dags att lämna det kapitlet bakom mig. Jag behöver släppa på kontrollen på maten, dels på innehåll och på portioner. Har ni några bra tips på vad jag kan göra?

Känns lite bättre efter jag har fått "kräka" av mig, hoppas att ni har det bättre idag än vad jag har!
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar