måndag 27 oktober 2014

Måndag morgon...

Oj, vad det känts tufft hela helgen! Att jag har ätit i skolmatsalen har satt igång mer oro/ångest än vad jag trodde. Inte för maten jag har ätit utan oro över att jag har inte kontrollen längre! Jag åt i matsalen tisdag till fredag förra veckan. Denna veckan blir det inte eftersom jag inte är på jobb, men nästa vecka är det på det igen. Är bara att fortsätta att äta där till det inte blir ett orosmoment. I lördags var vi bjudna hem till sambons föräldrar, åt gott och hade trevligt. Igår var vi mest bara hemma, gick en promenad i det fina vädret och pratade. Jag tycker om våra promenader, vi pratar alltid så mycket om allting när vi är ute och går.

På kvällen var det jobbigt, ovissheten kändes av. Vad kommer vågen att säga imorgon, kommer jag att ha rusat upp i vikt... - hade ingen kontroll! Självklart vet jag innerst inne att man går inte upp i vikt av att äta skolmaten en vecka (eller flera veckor). Alla elever och flertalet personal gör det utan att gå upp i vikt så varför skulle jag göra det?

Blev förvånad (och lite skrämd) imorse, hade gått ner 0,3 kg - inte mycket men ändå.Jag tyckte verkligen att jag tog vanliga/normala portioner och vi åt vanlig varierad mat på kvällen. Vet att kroppen inte är någon robot utan det kan variera både upp och ner.... Jag får ta till mig lärdomen av att jag inte har ätit tillräkligt i veckan och bättra på mig till denna veckan

Vi ska iväg på minisemester nu idag. Åker från Köpenhamn med Oslofärjan och är hemma igen på onsdag. Jag ska njuta av allting från maten till ledigheten och sällskapet med sambon. Jag ska lämna ätstörningen hemma och alla dumma tankar som den ger mig!

Vad händer för roligt hos er denna veckan?
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar