tisdag 2 september 2014

psykologsamtal

Förra veckan var jag hos psykologen, K. Att återge vad vi pratar om är inte bara svårt utan känns nästan omöjligt. Tror ju att hon har en "tråd" i sina samtal men jag hoppar från det ena till det andra.... Sist pratade vi mycket om att vara i nuet och inte i framtiden eller dåtiden. Skrämmande kändes det för jag upptäckte att jag är aldrig i "nuet". Jag planerar/funderar alltid på vad som ska hända sedan. Jag har jättesvårt att bara vara, bara sitta och titta på en film på Tv. När vi tittar på Tv sitter jag oftast med min iPad och gör lite annat. Jag kan inte koncentrera mig på en sak! Om jag "bara" hade suttit och tittat på Tv hade det känts som jag slösat bort tiden, jag hade ju kunnat göra något annat mer vettigt.

Visst det är bra att vara effektiv, men att bli rastlös efter suttit i soffan en kvart är nog inte heller optimalt. Så min läxa är att försöka vara i stunden och träna på att "bara ta det lugnt". Igår när vi såg en TV-serie på kvällen plockade jag faktiskt bort iPaden (ett tag iallafall)....
Så - lite framsteg

Trevlig tisdag
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar