måndag 29 september 2014

En paus

Jag har tagit en paus på många sätt och vis. Jag har tagit en paus i bloggandet, insåg att det var länge sedan jag uppdaterade här. Men jag har haft många tankar som snurrat runt och jag har haft svårt att sätta ord på dem.

Jag har också tagit en paus i "behandlingen" med E-K. Vi brukar träffas runt varannan vecka men nu tog vi en paus och bokade in ett samtal först en månad framåt. Till nästa möte skulle jag fundera på vad jag ville och hur jag vill nå dit. Jag har nämligen hittat balansen i mitt liv, vet precis att om jag tränar så och äter så är jag "viktstabil" och ingenting händer. Vi gick tillbaka i tiden och insåg att det har inte hänt så mycket. Jag utmanar inte mig själv mer, jag kompenserar ifall jag skulle äta något "extra" osv. Hon är rätt så rak på sak, vilket jag gillar. Hon frågade ifall jag ville leva livet som jag lever nu, om inte vad är jag villig att göra för att ändra det? Om jag "utmanar" mig själv och kompenserar för det efteråt (vilket jag nog gör) så släpper jag inte på min kontroll utan jag "pusslar" fortfarande.

Jag vill inte leva livet som jag lever nu! Mitt liv är fortfarande kontrollerande och ett pusslande när det kommer till maten. Efter samtalet kände jag att nu är det NOG. Dags att försöka ta dagen som det kommer, jag äter vad som bjuds på och tittar på vad folk runt omkring mig äter. Förra veckan var jag 2 dagar på utbildning och vi blev serverade förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika. Tog en macka båda dagarna på förmiddagen och lunch och tog en muffins/kanelsnäcka på eftermiddagen. Jag åt helt enkelt på vad som bjöds på. Mycket tankar kring detta på kvällarna, men om jag vill bli "frisk" måste jag utsätta mig för detta. Jag vill kunna komma tillbaka till E-K vid nästa möte och faktiskt säga att jag har bestämt mig och jag redan har påbörjat resan!

Vad tror ni? Tips och tankar på hur jag tar dagen som den kommer....
/Kramar

1 kommentar:

  1. Försök se varje måltid som ny. När du ätit en måltid, får du inte tänka mer på den utan gjort är gjort och det ska inte påverka framtida måltider. Supersvårt men det går :) Lycka till!

    SvaraRadera