onsdag 27 augusti 2014

Vardagens rutiner och mål på arbetet

Skrämmande hur snabbt man kommer in i arbetsrutinerna igen efter semestern. Har arbetat lite mer än en vecka med eleverna men det känns som betydligt längre tid. Känner mig stressad och har inte hittat ett bra veckoschema på arbetet. Vid vilka tider ska jag arbeta med olika saker. Denna veckan (och förra veckan) har det blivit mycket hemarbete på kvällar och så. Lite mer än vad som är bra kanske, men jag får hoppas att det blir bättre när allting har kommit igång!

Jag tycker om att vara "fröken duktig" och jag måste träna mer på att släppa prestationskraven på mig själv. Allting på arbetet nu måste inte vara bäst, vissa lektioner blir inte så bra planerade som jag hade önskat men jag har kanske inte tiden till det. Tar emot att skriva det, men vissa av lektionerna blir tråkiga - kanske en upprepning av vad jag gjorde förra året men jag hann helt enkelt inte att komma på det där nya roliga!

Nästa vecka på måndag ska jag på medarbetarsamtal med min rektor och ett mål jag ska sätta upp för detta läsåret är att vara "Good Enough". Jag ska försöka vara mer nöjd med det jag gör bra och försöka sänka kraven på mig själv ibland.

Vet att det är i skolans värld man har lite konstig uppdelning med läsår, men vad har ni för "mål" på arbetet?

/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar