tisdag 5 augusti 2014

Tiden går fort!

Nu har sommaren i princip försvunnit, både vädermässigt och tidsmässigt. På torsdag börjar jag arbeta igen, sambon började redan igår... Har hänt massor här! Såg att sista inlägget var i början på Juni, men ni behöver inte oroa er - jag är kvar :)

När sambon började sin semester så började också våra sommarplaner här hemma, vi har arbetat massor ute i trädgården med vårt nya staket. Tog ungefär två veckor! Men vi har gjort allting själv och tala om att det blev fint. Sedan var vi en vecka uppe i fjällen, i Idre Fjäll som ligger i norra dalarna. Vi hade en kanonvecka med forsränning, mountikbike, 3dagars fjällvandring med övernattning i tält osv. Kunde inte haft en bättre vecka! Hemma igen så hade vi två veckor kvar innan sambon började arbeta. Har blivit en del träning, inte kan det fina vädret gå till spillo. Har blivit havsimning, cykelrundor och löprundor. Såklart även dagsutflykter till Kullaberg, Båstad, Helsingör mm. Haft vänner, släkt på besök och grillat, badat mm. Känns lite jobbigt att komma tillbaka till arbetet nu, njuter av ledigheten ännu!

Så hur går det med "sjukdomen" då? Det är ju den jag egentligen ska skriva inlägg om, hur jag blir friskare och friskare... Just nu känner jag mig relativt fri och kan äta rätt så obehindrat men det kan variera från dag till dag. Precis vid förra inlägget så hade jag ju gått upp rätt så mycket i vikt, troligtvis pga av medicinen jag tog för när jag slutade med den så försvann de kilona jag gått upp. Jag/vi har haft en aktiv sommar och fast jag har kämpat för att äta mer har jag tappat lite till i vikt, så just nu kämpar jag (ännu en gång) för att gå upp något kilo till. Ska till min samtalskontakt, E-K imorgon och jag vet att hon inte kommer att bli så glad att jag har tappat under sommaren....

Men nog om det - ville bara berätta att jag lever :). Är det något ni undrar över eller vill jag ska berätta mer om mina sommaräventyr så säg till. Bilderna nedan är från vår fjällvandring. Först lite snö och sedan renar...

Fast jag inte skrivit själv så har jag läst era bloggar flitigt i sommar, gör det mest på ipaden och det är så svårt att kommentera, därav har ni inte fått kommentarer - sorry....
/Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar