onsdag 29 februari 2012

Liten uppdatering

Känns både lite tungt och jobbigt nu! Egentligen borde mitt liv leka, jag har det kanonbra men just nu så stirrar jag mig bara blind på siffrorna på vågen och de är inte roliga. Förra veckan var jag ledig och hade tänkt att göra massor, självklart blev jag sjuk och orkade knappt göra något! Minsta lilla grej gjorde att jag däckade i soffan. Jag tränade inte alls förra veckan och samtidigt så blev det en del glass, godis och sötsaker. Hatar verkligen att det kan bli ett frossande! När jag vägde mig i måndags så var det ingen rolig siffra. Nu har jag bestämt mig för att enbart äta sötsaker om jag blir bjuden på det, jag ska inte köpa hem det till mig själv eller äta det hemma själv. Vi kommer att gå på en del kalas i veckorna som kommer och då vill jag kunna ta en bit tårta och liknande. Godis ska jag däremot utesluten helt ur min kost ett tag.... Jag kommer så lätt in i att jag vill gå och småäta hela tiden, dels så blir de vanliga måltiderna lidande då jag inte är hungrig och så har jag ångest för jag har ätit för mycket sötsaker precis innan. Tala om att det är en dålig spiral.

Nu ska jag äta ordentligt och följa matschema med frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Jag ska äta mig mätt vid varje måltid och äta helt vanlig mat. Jag ska träna 3-4 gånger i veckan, jag älskar ju känslan av att få träna och tycker att det är skoj. Höga mål, nu hoppas jag bara att jag kan hålla dem så att jag inte blir så besviken på mig själv igen. Förresten så ska jag nog strunta i att väga mig på ett tag, vill ju inte stirra mig blind på siffrorna. Jag känner att det är lättare att koppla av och ger mindre ångest när jag inte har vågen framme....

Så det var en lite uppdatering från mitt förvirrande huvud...
Kramar

1 kommentar:

  1. se till att de kontrollerande ätandet inte går över styr bara så du faller tillbaka i gamla vanor. Vill att du ska må bra :)

    Tycker du gör klokt i att strunta i vågen också :) det är bara siffror.

    Kraam

    SvaraRadera