lördag 7 maj 2011

Vet aldrig vad som kommer...

Har blivit en rätt så stressig vecka, har hänt en del... Jag har haft några jobbiga samtal och möten men samtidigt leder det mig ju framåt. Hade gått bra i måndags, ska vara nöjd med den viktuppgången. Helgen innan gick faktiskt bättre än vad jag trodde, varje gång dumma tankar kom sa jag till mig själv stopp följ bara planeringen du har! Gick lättar att hänga med då. Mitt lite tankeoro just nu är att jag vet inte riktigt vad jag ska göra efter det att jag har blivit utskriven. Just nu talar vi om början/mitten av sommaren. Personalen tänker att jag ska gå över till dagvård men själv vill jag tillbaka till öppenvården. Men dagvård låter ändå okej, mitt dilemma är ju att jag vill tillbaka till arbetet i höst och då kan jag inte gå i dagvård samtidigt... Men som läkaren sa jag behöver ju inte bestämma mig nu.

Vad som stör mig mycket också är att det är så oförutsägbart hur det har gått vid vägningen varje vecka, i vanliga fall vägs jag på måndagar men denna veckan som kommer blir det på tisdagen. Är emot de vanliga rutinerna så det känns lite ovisst.... Men innerst inne vet jag ju att det inte är någon skillnad mellan att väga sig en måndag eller en tisdag. Emellanåt nu i helgen har det känts tungt, vill avbryta måltiderna och slänga den sista maten eller göra mindre portioner. Är så konstigt, jag vill ju egentligen gå upp det sista i vikt och bli av med min sista näringsdryck. I nuläget har jag en näringsdryck per dag och har jag gått upp 0,3kg vid nästa vägning kommer jag att bli av med den sista. Jag längtar verkligen efter det! Men vi får helt enkelt se på tisdag hur det har gått, som sagt jag har verkligen ingen aning.... Det har jag iallafall lärt mig

Funderar på om det är lika fint väder imorgon ska jag nog köpa en glass till mellanmålet, men jag vet inte riktigt ännu... samtidigt hör det ju till sommaren lite
Vi får helt enkelt se vad jag gör imorgon :)
Kramar

3 kommentarer:

  1. Det spelar ingen som helst roll om man väger sig en dag senare/tidigare om det är samma tidpunkt på dygnet som man gör det.
    Härligt att du snart blir av med den sista näringsdrycken, du är duktig tjejen!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. Härligt att du ökat i vikt :)
    Skönt om du blir av med sista näringsdrycken också. Ta hand om dig och lycka till :)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas du blir av med den sista närngsdrycken nu. För visst är det godare med "vanlig" mat. Tycker du inte? Det gäller bara att våga nu...

    Kram!

    SvaraRadera