söndag 1 maj 2011

Tror att helgen har gått bra....

Det känns som helgen har gått bra, iallafall betydligt bättre än vad påskhelgen gjorde. Det var mycket lättare när jag kunde följa de vanliga mattiderna. Har haft en riktigt lugn helg och trevlig, var egentligen meningen att jag skulle träffa en kompis igår kväll och se på bål men det blev inställt. Det blev en kväll framför Tv istället, men det var nog bra av mig att vila. Veckan som har varit har varit intensiv! Har hänt mycket och jag har rört mig mycket mer än vad jag gör en vanlig vecka.

Är ängslig och lite orolig inför morgondagen, vill så gärna ha gått upp lite i vikt nu, men det är svårt när man "bara" har en näringsdryck kvar om dagen. Helt plötsligt måste man börja ta extra och utöver bara för att behålla vikten. Har i denna veckan provat olika musli/flingor att ha på yoghurten på morgonen. Känns helt okej att ha det men samtidigt är det lite jobbigt för det är något utöver det jag måste ta... Ibland är hjärnan lite konstig där, jag vill ju gå upp i vikt ändå är det så svårt ibland att fixa det med maten.

Hemma i helgen nu har jag följt planeringen stenhårt som vi gjort upp inne. Jag skulle ljuga om jag sagt att det inte har varit svårt, men jag fixade det. Emellanåt tar minsta lilla sak emot som att ha lite mer smör på mackan exempelvis. Jag vet att jag ska ta lite mer smör, ändå säger "rösten" åt mig att det räcker nu, om du tar mer blir det alldeles för mycket....

Nåväl, jag har gjort mitt bästa och mer kan jag inte göra.. Nu är det bara att vänta tills imorgon då jag får se hur det har gått :)
Kramar

1 kommentar:

  1. Håller både tummar och tår för att det ska gå bra för dig imorgon.
    Ja, att äta det där extra kan vara lite jobbigt. Dock har jag "vant" mig vid det. Som xtra brukar jag bla köpa en påse djungelvrål och trycka i mig, det är goa grejer det! =)
    Puss<3

    SvaraRadera