tisdag 13 maj 2014

Långsiktiga mål...

Jag har ett nytt samtal imorgon med min kontaktperson, E-K. Min "utmaning" är ju att jag inte ska väga mig under maj månad och ännu känns det okej. Tror att första måndagen i Juni kommer att vara jobbig, jag har ju ingen kontroll!!! Men nog om det, istället har jag fastnat i andra tankebanor och har lite funderingar. I lördags skulle min sambo ställa upp i en löpartävling, jag var inte anmäld utan hade tänkt stanna hemma och arbeta lite mm. Men så vet jag att han tycker att det är skoj att jag ställer upp också. Jag har ju minskat ner på vardagsträningen en del och vi båda två har ju bestämt att inte ställa upp i så många tävlingar i år. Vi båda vill ha barn och då behöver min menstruation komma tillbaka. Jag (dumt eller inte) bestämde mig för att ställa upp i tävlingen, lite skoj är det ju och jag hade inget speciellt tidsmål. När jag sedan står vid starten så taggar jag igång och jag sprang bra. Riktigt glad efteråt, både jag och sambon gjorde personbästa på milen och det är en rätt så tuff bana. Hemma igen så pratade jag med en kompis som snällt/orolig påpekade detta kring tävlingar och vårt långsiktiga mål. Då kändes det så dumt, jag kände mig korkad som ställde upp i tävlingen när jag vet att jag blir taggad av det. Har redan nästa tidsmål uppsatt när vi springer Malmömilen... Jag har jättesvårt att med att inte deltaga när sambon ställer upp i en tävling, är inte precis flickvännen som står bredvid och hejar. Jag kan inte be honom sluta att ställa upp i tävlingar, han har redan minskat ner på antalet tävlingar/lopp han ställer upp i, men det är tufft för min del.
Så såg jag nog ut efter tävlingen i Lördags...

Jag vet inte riktigt hur jag ska få sambon att förstå problematiken. Han säger ofta när vi pratar om det "Men många andra kan ju springa och träna milen/halvmara eller mara, det måste du väl också kunna". Just nu känns det som att han tror att bara jag går upp något kilo i vikt så kommer mensen tillbaka medan jag själv tror att jag tränar lite för mycket (fast jag har minskat enormt mycket på mängden). Han menar att jag tränar mindre än många i hans omgivning och de har ändå en normal menstruation så varför skulle jag inte kunna ha det.... Tänkte faktiskt att jag skulle ta och prata med E-K om detta imorgon, behöver lite tips och hennes goda tankar/råd kring detta. Om ni har goda tips eller råd kring detta också så är jag glad :)

Annars får vi kämpa vidare!
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar