onsdag 22 augusti 2012

Går i rasande tempo nu!

Oj, vad länge sedan det var jag skrev! Men nu är jobbet i full rulle och jag har inte hunnit uppdatera er hur det går. Sist jag skrev så hade jag precis tappat lite i vikt, har kämpat men inte lyckats gå upp det. Vet att jag har ökat mängden mat en del men nu när jag har börjat jobba så rör jag mig nog mer... Samt att det har blivit mindre godis och fika när man har kommit tillbaka till vardagsrutinerna. Jag får helt enkelt fortsätta kämpa och inte ge vika när ångesten kommer!

Gick kanonbra att springa halvmaran, jag gick i mål på lite över två timmar. Är grymt nöjd med den tiden och det var härligt att springa. Höll ett rätt så långsamt tempo i början och efter en mil så ökade jag bara. Benen kändes fräscha och pigga hela vägen in i mål.

Har som sagt börjat att jobba igen och det känns härligt att vara tillbaka efter semester, men just nu är det stressigt! Sitter flera kvällar i veckan och arbetar hemma.... Jag tycker synd om min sambo som inte får sällskap men det brukar lugna ner sig lite efter någon vecka. Tycker ändå att det är skönt att komma igång med jobbet igen och få tillbaka rutinerna i vardagen. Jag gillar att kunna ha veckan under översikt, att sitta ner tillsammans på söndagen och planera och kolla av hur kommande vecka ser ut.

Har en sak som jag har funderat mycket på under senaste tiden. Kanske någon som känner igen sig i det och kan ge råd.... Jag väger mig varje måndag på morgonen hemma, mycket för att ha koll så att jag håller mig inom intervallet. Varje söndag är min "ångestdag", jag tycker söndagarna är jättejobbig och är bergsäker varje söndag att jag kommer att ha gått upp massor. De andra dagarna under veckan har jag sällan ångest eller ågren. Jag äter efter måltidsplaneringen och tycker att det är okej, kan ta en extra frukt eller något annat på kvällen och det ger inte ångest. Men söndagen är hemskt, får kämpa för att hålla mig till måltidsplaneringen och ta en extra frukt på kvällen skulle inte gå. Har ni några bra tips på vad jag ska göra för att inte låta min ångest förstöra hela söndagen för mig och sambon???


Hoppas ni har det bra där ute och njuter av solen :)

2 kommentarer:

  1. Ät, trots att ångesten kanske finns där. Du kommer inse att det inte var det minsta farligt! Och det är på söndagar, då ångesten kanske är extra påtaglig som man ska ta hand om sig själv och njuta lite extra.

    Kämpa på. Kram!

    SvaraRadera
  2. Bra idé, att sitta ner på söndagen och gå igenom den kommande veckan ihop! Då kan man planera in både måsten och roligheter, och får bättre koll på vad som kommer att hända, för båda var för sig och gemensamt. Det ska jag övertala min sambo att vi ska börja med!

    SvaraRadera