måndag 19 mars 2012

Ska det inte vända snart???

Har haft en helvetes helg. Har funnits några ljusglimtar och de försöker jag njuta av men det har varit en tung helg. Jag har känt mig jättetjock och bara önskat att jag kunde gå ner lite i vikt. Lördagen var ändå okej, vi började morgonen med att simma i cirka 40 minuter och sedan åt vi en god frukost. Jag var iväg på möte sedan och på kvällen träffade vi några kompisar och bowlade. Efter bowlingen var vi ute och åt. Jag valde ett relativt säkert alternativ, med pasta Frutti di Mare. Jag ska vara ärlig och säga att jag åt knappt någon pasta... Har blivit rädd för att äta snabba kolhydrater igen. Men vi hade en trevlig kväll.

Söndagen var det katastrofala dagen, jag började nämligen morgonen med att väga mig. Fick total panik, nu väger jag fortfarande över intervallet som jag och min behandlare har satt upp. Meningen var att vi skulle ut och jogga en runda på morgonen men jag gick/powerwalkade istället. Gick gråtande, ledsen och arg. Jag tycker att det är så orättvist att jag äter bra (hyfsat efter matschemat) och tränar ordentligt, ändå så lyckas jag inte gå ner i vikt. Jag vill bara gå ner så att jag kommer inom intervallet igen. Är det för mycket att be om! Känner mig megafett just nu!

3 kommentarer:

  1. Strunta i att du väger över det som du och din behandlare satt upp. Kroppen stannar på den vikt där den känner att den funkar som bäst. Kroppen är smart, glöm inte det!

    SvaraRadera
  2. Ledsen att du ska behöva känna så här.
    Har följt din blogg rätt länge, men känner nu att jag måste lämna den. Du verkade kämpa så bra och verkade positivt på min egen motivation, men som det är nu visar du mest att det inte spelar någon roll att man går upp till vettig vikt (är du ens i rätt viktintervall för DIG, inte bara för ditt psyke?) - man mår dåligt och har ångest ändå...
    Och så tänker inte jag ha det resten av livet: jag är nu uppe i "normalvikt" och vet att min kropp kommer fortsätta plussa på (den gör det när jag äter och tränar normalt) - men jag orkar inte ha kvar alla de där onda tankarna.

    Hoppas du en dag också ska kunna släppa dem och få ett fint liv med mannen du trots allt lyckats hitta mitt uppe i allt!
    LYCKA TILL

    SvaraRadera
  3. Släng vågen!! Krossa den eller vad sjutton som helst. För om du inte hade vägt dig, då kanske du faktiskt hade mått lite bättre? Kanske? Våga testa vännen. Ge det en tid, (så länge som möjligt), och ge dig sjutton på att inte väga dig. Se vad som händer? Kämpa nu. Jag hejar på dig vet du :)

    SvaraRadera