torsdag 5 juni 2014

Rörigt... och vad vet jag?

Usch vad mitt liv är rörigt just nu! Full rulle på jobbet, tusen saker igång samtidigt som ska avslutas och donas med... Sedan känns det rörigt i mitt huvud nu också, så många tankar och funderingar - får ingen rätsida på dem. Okej - jobbet kan man inte göra mycket åt, är bara att bita ihop och göra klart allting innan semestern. Betar av den ena punkten efter punkten, ser väl ingen avslut på listan ännu men det kommer kanske... Men det andra kanske ni kan hjälpa mig med :)

Varit på samtal hos E-K igår och vårt mål sedan tidigare har ju varit att jag ska väga mig en gång i månaden. Har inte ställt mig på vågen fören på måndagen, dags igen. Visst jag har varit nervös/orolig i helgen över att jag inte har haft kontrollen. Har varit en väldigt annorlunda månad med helgdagar, kalas, Göteborgsvarv mm. Jag har helt enkelt inte kunnat leva efter vanliga rutiner, skönt då att släppa på det men oron kom ju lite till helgen.... Kunde ändå rätt så bra slå oron ifrån mig då det helt enkelt varit annorlunda. Mitt och E-K mål har varit att gå upp cirka 3-5hg i veckan, och nu går jag upp 3hg på en månad.... Ena delen i mig (den sjuka) säger skönt du har inte överätit... men samtidigt blir jag besviken. Jag har kämpat och verkligen försökt att öka portionerna, äta mer extra/utöver men jag lyckas inte.... Samtalet igår var inte heller bra, kändes som att hon inte var närvarande. Jag vet inte vad vi kom fram till eller problemet är väl att jag vet inte vad jag ville ha sagt. Vad är mitt problem? Bestämde oss för att prova att väga mig var 14 dag för att se att det går åt rätt riktning. Vet inte om det är bra, men det känns som att jag inte vet något nu!

Kaos i huvudet och jag får ingen ordning i huvudet!
Hoppas att eran vecka varit bättre :)
/Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar