onsdag 25 juli 2012

Semester och fint väder :)

Blir en liten sen uppdatering om förra veckan, men jag har semester och tar dagen som den kommer (eller försöker göra det....).  Förra veckan var lite jobbig, var mycket tankar kring min träning och kompensation. Fick ett riktigt bryt en dag, men det löste sig efter många tårar. Vi gjorde flera utflykter förra veckan men passade också på att ta det lugnt! Jag tränade en del förra veckan men försöker att dra ner tiden och inte dubbelträna. Jag behöver inte både jogga och sedan styrketräna när jag kommer hem, det räcker med att jogga! Har blivit en del onyttigheter under veckan som har gått. Vi har ätit glass och annat, men det är ju en del i ett vanligt liv. Har haft lite minus nu flera veckor i rad, det triggar sjukdomen lite. Var faktiskt säker på att jag skulle ha gått upp lite (eller mycket) nu i måndags när jag vägde mig. Men jag vägde exakt lika mycket som förra veckan. Är relativt nöjd med det! Jag ligger inom intervallet som jag och min behandlare har satt upp.

Är ändå konstigt hur vissa dagar kan kännas... I måndags så var det helt okej dag. Jag och sambon var på en eftermiddagsutflykt och jag åt glass. Jag kände mig inte tjock utan normal och vi hade en fantastisk dag. Vi badade en hel del (gäller ju att njuta av det fina vädret nu). Igår (tisdag) började bra, vi åkte iväg på morgonen för en heldag ute. Var ute på havet med båt och ute i naturen, vi hade lunch med oss i form av hembakade bagels. Kanongoda (min med philadelhiaost, kalkon och grönsaker). Efter det fick jag världens ågren och kände mig megafett. Den känslan satt i länge.... Åt även en glass på eftermiddagen. Tänker såhär att en glass kan väl vara okej som mellanmål någon dag i veckan, eller vad tycker ni???

Nä, nu ska vi ner och bada igen! Skönt att bo 10 minuters promenad från stranden.... Iallafall dessa varma dagarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar