söndag 8 januari 2012

Vecka 1

Har varit en bra vecka, ångesten har inte varit allt för hög. Har blivit en del träning men jag har ätit nyttigt och jag ska ärligt säga att vågen var inte så hemsk i måndags som jag  trodde! Jag tränade 4 gånger i veckan som har varit och det var skönt att komma igång igen. Blev lite olika pass, gymmet och simning så jag är nöjd med träningen denna veckan. Maten har gått bra, jag har ätit ordentligt och hållit mig borta från sötsaker. Dock så funderar jag på att tillåta mig att äta sötsaker en gång i veckan. Jag kan tycka att det är rätt så okej ändå... Men jag ska fundera på det. Vi åt pizza (hemmagjord) igår på kvällen och det tog lite emot men jag bestämde mig för att äta tills jag var mätt och inte sitta och dividera över portionsstorlekar.

Jag har tänkt rätt så mycket de sista dagarna för jag vill gärna gå ner de jag gick upp under jul och nyårsveckan men sedan tänker jag, varför? Kan jag inte väga detta lilla mer och vara glad och äta precis som jag vill och unna mig godsaker ibland. Jag menar vad gör det om jag skulle väga ett kilo eller två över min målvikt. Alla är inte konstruerade att ligga på BMI 20,0. Eller vad säger ni???

Det var kortfattat min vecka, imorgon ska jag börja att jobba heltid på riktigt igen. Längtar och jag bara vet att det kommer att gå bra
Kramar

5 kommentarer:

  1. God fortsättning på det nya året!
    Här har du en som sakta men säkert vaknar ur det lilla ide hon levt i de senaste månaderna. =)

    Jag tror att inte många är konstruerade att ligga på BMI 20. Det låter ju sunt det du skriver.

    Lycka till med jobbet! Hoppas det går galant!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    De allra flesta ligger INTE på ett bmi på 20. Att ligga så på gränsen till undervikt är riskabelt och triggande för de med ätstörningar. Sen ska man inte stirra sig blind på bmi och siffrorna på vågen. Lyssna till dig själv och ditt inre. Vad du mår bra av. Släng ut vågen. Du ska träna för att det är kul och inte för att gå ner i vikt eller lindra din ångest. Inte tänka kompensatoriskt. Jag tycker du ska unna dig sösaker emellanåt när du är sugen på det. På helgen tex. Ha inga förbud mot sötsaker. Varför? Våga leva livet!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Här kommer massa pepp! Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Har tittat in och läst en hel del inlägg hos dig nu ett tag. En grymt inspererande blogg och jag hoppas verkligen att jag en dag kan stå stark och frisk och skriva ett sådant inlääg. Eller blir man någonsin frisk? För på något sätt vill jag verkligen inte släppa min trygghet!

    Kram. Hanna

    SvaraRadera
  5. Du är så klok i dina resonemang och godis ibland vad gör det? det är gott o man måste tillåta sig :)
    Sen angående vikten har den egentligen ingen betydelse eller hur? om man väger några kg hit eller dit mer syns ingenting. man ska må bra :D

    Åå men vad roligt att ni gått lägenhet nu:D r den i samma stad du bor nu?

    måånga kramar

    SvaraRadera