onsdag 20 april 2011

Känns rätt så okej, men nervös inför påsk

Måste säga att det känns rätt så okej nu, vet inte om det är det fina vädret eller vad men dagen känns inte lika tung och jobbig. Har kommit en bit framåt i behandlingen och nu är det väl bara att våga gå sista biten också....

Jag ska åka hem över påsken och fira påsk både på påskafton och påskdagen, är faktiskt lite nervös inför det. Dels så vet jag att mattiderna kommer att bli annorlunda, jag kan inte ha frukost, lunch, mellanmål, middag, kvällsfika. Istället kanske det blir frukost, lunch/fika, middag. Men jag ska klara det. Jag fick tipset idag att titta på hur de andra äter som sitter kring bordet, se hur de tar mat osv. Är väl lite jobbigt eftersom påskbord ofta är ett buffebord som man förväntas ta flera gånger av och det är lite jobbigt. Mest känslan att ta om är det väl som känns, är lite förbjudet.

Har annars gjort framsteg som jag sa, nu har jag inte lika mycket ångest över att ta en sked blåbär till yoghurten på morgonen eller byta och ta ett annat bröd än det vanliga. Allting som är extra (utöver det jag måste äta) är jobbigt, om det så bara är en sked blåbär. Men det ska gå och jag ska sluta med allt dividerande i huvudet.



Jag tackar för alla kommentarera och peppningar, ser att det går bra för många av oss. Hoppas att alla njuter och får en trevlig påsk!
Glad Påsk!!

3 kommentarer:

  1. Hoppas du får en alldeles underbar påsk :)

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk! Hoppas allt går bra. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas det gick bra under påsken! <3
    Puss<3

    SvaraRadera