torsdag 2 september 2010

Yes, det gav resultat!


Nu är jag så glad att jag skulle kunna spricka känns det som, började nästan gråta när jag ringde mamma efteråt. Så ni förstår kanske hur glad jag är!!!!

Igår kväll var jag orolig och ängslig, tänk om jag inte har lyckats med att gå upp i vikt. Hade sedan fullt upp hela dagen, så jag har väl knappt hunnit tänka på det kommande besöket. När jag sedan kom dit och ställde mig på vågen så blev det en skön känsla. Jag har lyckats gå upp 0,6kg sedan måndag, äntligen har det börjat ge resultat. Men jag måste säga att jag har följt kostråden jag fick och verkligen kämpat och ätit upp. Imorse när jag satt med min fil och mina två mackor så hade jag en halv macka kvar och var riktigt mätt, men jag "tryckte" i mig sista halvan. Sedan blev det ett mellanmål på förmiddagen fast jag inte var hungrig.

Sköterskan som jag pratar med var så stolt över mig, hon tyckte jag hade varit jätteduktig. Nu ska jag dit om en vecka igen och då ska vågen stå på över 40kg. Den stod idag på 39,5kg, nog borde jag kunna gå upp ½kg på en vecka. Gäller bara att jag är noga med att följa kostråden.

Känns så skönt nu, jag är extremt taggad och ska minsann inte falla tillbaka igen. Nu ska det firas, jag ska köpa mig datorn jag har spanat in - det är jag värd!


Kram och puss

6 kommentarer:

  1. FAN VAD BRA DU ÄR!!! kämpa nu på ännu mer och lägg i ännu en växel varför dra ut på lidandet? jag vill bli frisk nu och det ska jag fan se till att bli varför dra ut på skiten då?

    ja testa den maträtten för den är verkligen sjukt GOD!!!
    ta hand om dig! bra jobbat ännu en gång!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är! Jag är verkligen imponerad! Fortsätt så och du ska se att vågen kommer fortsätta visa på stigande siffror.

    SvaraRadera
  3. Fan, UNDERBART tjejen. Du är så sjukt duktig ska du veta, håll i det här nu och släpp aldrig taget. Då kommer du att fixa det här, jag vet att du kommer att orka hela vägen ut. Du har all rätt i att vara glad, för det ska du vara efter en sån här vinst!
    Hoppas att du har fått äta riktigt gott idag, vi klarar det här tillsammans!
    Puss<3

    SvaraRadera
  4. Galet bra jobbat och förlåt för det jag sa tidigare om att det var för lite mat -jag hade fel! Du kan din grej märker jag nu! :D Du är stark som attan och kämpa på så kanske det blir det säkert en siffra med en 4a i början nästa vecka! Massor av pep&styrkekramar från Lowe <3

    SvaraRadera
  5. GRYMT SARA! Fortsätt nu och bli inte rädd, du har MASSA kilon du skall gå upp!
    KRAM<3

    SvaraRadera
  6. Vad glad jag blir att läsa detta inlägg!! Härligt att du känner dig så glad och du ska vara stolt att du är på väg åt rätt håll. Lycka till och håller tummarna att vågen visar det du vill vid nästa vägning.
    Kram kram

    SvaraRadera