söndag 5 september 2010

Blev inte riktigt bra på kvällen igår

Hade en riktigt bra dag igår, solen sken och jag umgicks med en kompis. Vi var nere på stan och åt lunch på Mezo, jag åt en riktigt god kyckling och mozarellasallad med couscous. Deras couscous är så otroligt god! Sedan på kvällen var jag på en födelsedagsfest, innan var jag rätt så orolig, var längesedan jag träffade många av dem och jag visste inte om de skulle fråga om viktnedgången och så. Men det var det ingen som gjorde (fast det är riktigt tydligt). Det finns en gräns där som folk gärna inte överskrider, lite intressant kan jag iofs tycka...

Maten på kvällen blev inte bra, det serverades buffé som bestod av lite rosbiff, parmaskinka lite blandade grönsallad och grönsaker samt flertalet olika pajer. Jag såg bara pajskalen framför mig fulla med smör och vetemjöl (båda ingredienserna lika hemska). Samtidigt så vet jag att människorna som bakat pajerna gärna lägger i lite extra smör, grädde och liknande. Det slutade med att jag tog av en broccolipaj och plockade ut broccolibitarna. Så min kvällsmat bestod av rosbiff och parmaskinka (en normal mängd) samt broccoli och blandad sallad. Kändes inte bra efteråt att missa "Kolhydratbiten". Ska försöka ta igen den idag, har redan ätit en macka extra till frukost. Känns som det svåraste ibland för mig är att inför nya livsmedel. Hade det varit en vanlig dag hade jag nog ätit en liten bit av pajdegen också, men eftersom jag visste att jag skulle vara ensam idag vågade jag inte det. Jag var lite orolig att om jag åt av pajdegen så skulle det ge mig ångest idag och då hade denna dagen också blivit dålig. Kändes som det var bättre att försöka öka kolhydratintaget idag.
Men jag vet att det är bara Äs som försöker ge mig chanser att komma undan. Fan att man inte är starkare ibland och kan stå emot. Jag skulle ha ätit av den förbannade pajen och inte låtit det gå ut över dagen!!!
Sista gången Äs fick vinna /Kramar

5 kommentarer:

  1. De sista meningarna i detta inlägget ska du fokusera på, de var så jäkla bra!! Kör på, som DU vill nu - inte som Äs tycker att du borde. KRAM & lycka till, kämpa på <3

    SvaraRadera
  2. Vad synd att det gick dåligt, men vetu. Du har ju rätt inställning, det är minst lika viktigt. Du får tänka att okej, maten sket sig igår, men det var FEL. Inte okej. Nästa gång blir det inte fel, det blir okej, eller hur? :)

    Jag vet att du klarar det, du verkar otroligt driven, tror på dig! :*
    Kram! <3

    SvaraRadera
  3. Vad tråkigt med det som hände på kvällen, men vafan, en gång är ingen gång, två gånger är en trend! Låt det inte hända igen bara. Bra att du har försökt kompensera det idag, jätte starkt av dig gumman!
    Du kommer vinna, du har all vilja som krävs för att vinna! Jag tror på dig och tillsammans klarar vi det här!
    Puss<3

    SvaraRadera
  4. Sv: Tack för en fin kommentar hos mig!

    Nu kämpar vi som sagt vidare.
    Krams

    SvaraRadera
  5. Åh, du grejar pajen nästa gång! Du har rätt inställning och kommer fixa detta galant! Jag tror på dig fina du! :D

    massor av kramar från Lowe

    SvaraRadera