torsdag 16 september 2010

Ett plus idag :)


Jäklar vad jag blev glad idag! Har faktiskt haft en helt underbar dag. Åt lunch med en god vän, kanongott. Vi åt kycklingspett och coscous (med smak av tomat). Är en restuarang/cafe som gör världens godaste couscous. Sedan efter några korta ärenden så begav jag mig till mitt möte på Najaden. Min sköterska tyckte jag hade varit så duktig. Jag har gått upp +0,7kg sedan sist. Är bara så otroligt glad. Trodde verkligen inte att det skulle lyckas, men då har jag nog inte slarvat med maten som jag trodde tidigare idag. Tror nog att det kan vara så att jag äter mer normala portioner nu och då "behöver" jag inte fylla på energiintaget med nötter på kvällarna. Glad är jag iallafall!

Mötte mina föräldrar när jag kom hem, mamma var uppe i mormors lägenhet (den ligger i närheten av min) för att vattna blommor och så. Känns konstigt att vara i den nu när hon är död. Iallafall så fick jag en present av mina underbara föräldrar, ett jättefint hårspänne som jag länge har önskat mig. De köpte det när vi var på smyckemässan och ville ge mig det nu för att jag kämpar mot Äs (och vinner fighterna).

Nu ska jag lyxa till det ikväll med god turkisk yoghurt och bär till kvällsmål, men först lax till middag!

Hoppas alla får en underbar kväll - själv har jag lite "molnkänsla"
Kramar

8 kommentarer:

  1. Sv: ja, det är en mäktig känsla!

    Och jag ser även hur duktig du är! Fortsätt vara så stark som du är, så kommer du klara allt!

    SvaraRadera
  2. Jättebra kämpat, alla kilon är bra kilon, fina kilon. Okej? Och självklart borde du fylla på med nötter på kvällarna OCKSÅ, för att det är gott, nyttigt och bra!

    Gud va gott med turkisk yoghurt och nötter, det r väl typ det bästa melliset som finns? <3

    SvaraRadera
  3. Fan gumman, vad duktig du ÄR!
    Det här är verkligen toppen, det vet du va? Ett steg närmare friskheten! Du ska verkligen vara stolt och du är värd allt beröm och alla presenter i världen!
    Nu fortsätter vi såhär gumman, upp upp vi gå tills vi nått målet!
    Puss<3

    SvaraRadera
  4. Turkisk yoghurt, nötter och lite honung på det. Mums!

    Vad bra du är, du kommer klara detta! Du har all rätt i världen att tumla runt bland molnen, det går ju åt rätt håll nu.

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. ÅH, fyyy vad glad jag blir, du anar inte!! :D Fortsätt såhär nu, och det vet jag att du kommer göra för nu vill du väl inte va utan den här känslan? ;) GRATTIS & all cred till dig för att du kämpar och vinner fighterna, som du själv skrev! stora kramar <3

    SvaraRadera
  6. BÄSTA SARA!
    Massa kärlek till dig!

    SvaraRadera
  7. Åh vad glad jag blir för din skull Sara! <3 Du är fan i mig en riktig kämpe och din inställning är så otroligt mkt mer positiv nu än för några veckor sedan! Man märker hur du blir starkare och starkare! :D Underbart!

    Ta hand om dig vännen och njut av livet!/Lowe

    SvaraRadera
  8. Grattis,

    hur vet du vilka mängder och vilka mål su ska äta. Har du fått ett schema över det som du följer? Hur ser en "matdag" ut för dig?

    KRAM

    SvaraRadera