lördag 25 september 2010

En lugn och skön lördag

Jag har haft en riktigt lugn och skön lördag än så länge, sov rätt så dåligt inatt så det tog lite tid för mig att komma upp imorse. Började sedan morgonen med en god frukost och en lång stund vid köksbordet med morgontidningen. Åt yoghurt och varma mackor till frukost imorse. Brukar ibland göra varma mackor med ost, skinka och rågkuse, är mumsigt gott. Sedan blev det några timmars jobb framför datorn, läser just nu en kurs med matematik och specialpedagogik. Det är en riktigt intressant kurs! Har just intervjuat en elev som har svårigheter i matematik och sedan ska jag klart hela och ska snart knyta hennes svar och mina analys till en avhandling vi har läst. Har precis skrivit klart den och ska skicka iväg den. Var en rätt så rolig uppgift. Gjorde en paus för att äta lunch, blev tacoswrap med tortilla, nötfärs och avokado och massor av grönsaker - var länge sedan jag åt tacos så jag var riktigt sugen på det!

Nu tror jag att jag ska skicka iväg arbetet och sätta igång en film på TV, vet dock inte vad jag vill se för film - är det någon som har ett bra förslag.

Fick pratat länge med mamma igår, vi gjorde några småärenden och hann då prata lite kring mormor. Hon har heller inte fattat det ännu. Känns rätt så konstigt just nu så förbereder vi begravningen för fulla muggar, jag trodde aldrig att det var så mycket att fixa med när en person gått bort. Det är väl det att det hände så plötsligt som gör det svårt att förstå.

Jag kämpar iallafall vidare mot Äs, hade först lite tveksamheter om jag skulle äta tortillabröd till lunchen, jag åt ju mackor till frukost. Men jag kan inte planera allt kring maten - jag måste lära mig att äta det jag är sugen på och skit samma vad jag har ätit tidigare under dagen. Just nu känns det bra och jag känner mig stark mot äs

Hoppas ni har en bra lördag
Kramar

1 kommentar:

  1. Gumman, du ska klappa dig själv på axeln och vara STOLT!
    Jättebra jobbat med tortillabröden, man ska lyssna på vad den friska delen säger, sjukdomen ska vi skita i!
    Du kämpar på så grymt bra, jag tror på dig gumman!
    Puss<3

    SvaraRadera