måndag 13 september 2010

Ser fram emot morgondagen!

Är fortfarande lite tungt efter det att mormor gick bort. Nu är det en vecka sedan vi hittade henne. Troligtvis så dog hon förra söndagen, men det var först förra måndagen vi hittade henne. Vet egentligen inte om jag kan säga att det är tungt, jag har fortfarande inte fattat det hela. Som jag skrev sist så går jag mest och väntar på att jag ska fatta det! Varför är kroppen/knoppen så bra på att stänga av ibland???

Men det positiva är att jag ser fram emot morgondagen, sist jag var uppe hos Najaden så pratade med sköterskan så rekommenderade hon att jag skulle prova att gå till sjukgymnasten på stället. Hon hade en taktil behandling som fokuserade mycket på att hitta balans i sin kropp och fokusera på det mentala i kroppen. Det är svårt att beskriva (även för sköterskan), men jag tyckte att det lät intressant att prova. Idag ringde sjukgymnasten och sa att hon hade fått ett återbud så jag kunde komma imorgon på eftermiddagen redan. Blev riktigt glad, lovar att berätta vad det var och vad jag tyckte om det hela. Är det någon annan som har provat denna sortens behandling innan???

Jag hade en kanonbra dag i lördags hemma hos föräldrarna, blev bjuden på grillad fläskfile med potatis och grönsaker. Jag var riktigt duktig och åt även lite efterrätt. Min mamma gjorde fruktsallad med grädde, jag åt inte av grädden men jag åt av fruktsalladen! Sedan på söndagen så hade jag en riktigt effektiv dag, fick både klart min inlämningsuppgift i kursen jag läser, fick städat och sedan tog jag eftermiddagen till att slappa i soffan.

Hoppas att er helg varit lika härlig. Nu är det ny vecka och det gäller att fortsätta att kämpa mot Äs! Jäklar vad vi är starka!!!!
Kramar

2 kommentarer:

  1. Bra inställning gumman, ny vecka med nya tag!
    Du är så sjukt duktig, superbra jobbat i helgen och bra att du ska få gå hos en sjukgymnast. Har aldrig gjort det, men det verkar vara ganska bra.
    Bra jobbat med att du fick klart arbetet också, och toppen med att du åt bra hos dina päron och att du vågade dig på lite efterrätt!:D
    Du fixar detta gumman, tillsammans är vi starka!
    Puss<3

    SvaraRadera
  2. JA; Hejjar på dug Sara, du är grym som jióbbar på trots det som hänt din mormor. Vet att hon också håller tummarna för dig, men i himlen såklart!
    KRAM<3

    SvaraRadera